Facebook najważniejszym kanałem reklamowym dla niemieckiej branży spożywczej
W kwietniu 2017 roku najczęściej oglądanymi spotami żywności w niemieckim internecie były reklamy Milki, Garden Gourmet i Iglo.de - wynika z danych firmy Gemius. Największą oglądalność miały kreacje Milki, które odtwarzano 12,5 miliona razy. Najwięcej emisji spotów branży spożywczej miało miejsce na Facebooku.
Jak informuje Gemius przeanalizował on jak w kwietniu br. producenci żywności promowali swoje marki niemieckim użytkownikom sieci korzystając z reklam wideo.
Analiza uwzględnia dane z ostatniego miesiąca zebrane wśród internautów w wieku 18-90 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów. Na szczycie rankingu znalazły się reklamy Milki, które oglądało 12,5 proc. badanych, czyli 6,6 mln internautów. Spoty tej marki odnotowały jednocześnie najwięcej wyświetleń: 12,5 mln.
Kolejne miejsca na szczycie kwietniowego zestawienia dzielą widoczne różnice w liczbie użytkowników i wyświetleń. Na 2. miejscu znalazły się spoty marki Garden Gourmet, na które natrafiło 5 mln osób, czyli prawie co dziesiąty użytkownik korzystający z sieci na komputerze stacjonarnym lub laptopie. Te reklamy miały łącznie 10,1 mln emisji. Za nimi znalazły się kreacje Iglo.de, które oglądało 3 mln internautów (5,7 proc.) i które odtwarzano 9,8 mln razy.
- Przypadająca w tym roku na kwiecień Wielkanoc z pewnością miała wpływ na wyjątkowo intensywne działania promocyjne produktów czekoladowych, choć wiele kampanii - w tym także Milki, która stoi na czele rankingu - wystartowało tuż po świętach - podkreśla Marta Sułkiewicz, ekspert od reklamy wideo online w Gemiusie. - Milka skupiła się na YouTubie, z mniej intensywnymi kampaniami na przestrzeni takich wydawców jak RTL, Facebook, Stroer, 1&1 czy Sat1. Osiągnęła w ten sposób dobre statystyki viewability, czyli widoczności reklamy w polu widzenia użytkownika. Średni czas oglądania spotów wynosił 18,23 s, a 78,7 proc. emisji było w polu widzenia przez ponad 2 s.
Według Gemiusa Warto zauważyć, że bardzo wielu producentów pragnąc dotrzeć do fanów gotowania produkuje spoty w konwencji opartej na przepisie kulinarnym.
Jako przestrzeń ich promocji często wybierają Facebooka, YouTube’a, serwisy kulinarne czy portale ogólne. Na taką strategię zdecydował się zarówno Garden Gourmet, który postawił na serwis Chefkoch.de (Gruner + Jahr) i Facebooka, jak i Iglo.de z emisjami przede wszystkim na Facebooku, YouTubie i Yahoo. Średni czas oglądania spotów na Facebooku wyniósł w obu przypadkach ok. 3 s, podczas gdy na Chefkoch.de - aż 16 s.
Gemius podkreśla, że spoty promujące produkty spożywcze były wyjątkowo intensywnie promowane na Facebooku - miało tam miejsce 81,7 mln emisji, prawie połowa wszystkich odtworzeń reklam żywności w kwietniu. Oglądało je 9,3 mln użytkowników tego portalu społecznościowego. W serwisie YouTube reklamy wideo jedzenia wyświetlono 19,5 mln razy, a w mediach należących do Mediengruppe RTL Deutschland GmbH spoty branży spożywczej miały 17,5 mln emisji.
Dołącz do dyskusji: Facebook najważniejszym kanałem reklamowym dla niemieckiej branży spożywczej