Meta aktualizuje narzędzie przejrzystości reklam
Meta, spółka macierzysta Facebooka przekazała, że zaktualizowała funkcję "Dlaczego widzę tę reklamę?”. Dzięki temu chce zapewnić swoim użytkownikom większą przejrzystość reklam i tego, jak ich aktywność w sieci wpływa na to, jakie komunikaty reklamowe do nich trafiają.
Funkcja „dlaczego widzę tę reklamę?” została uruchomiona około dziesięć lat temu, aby pomóc użytkownikom dowiedzieć się więcej o tym, dlaczego niektóre reklamy są kierowane do nich.
Zgodnie z wpisem na blogu globalnego dyrektora marki ds. prywatności reklam i monetyzacji w Meta Platforms, Pedro Pavóna, narzędzie zostanie teraz ponownie uruchomione, aby zapewnić większą przejrzystość tego, w jaki sposób aktywność online użytkownika wpływa na uczenie maszynowe w celu kształtowania i dostarczania trafnych reklam właściwym osobom.
Od teraz narzędzie to zawiera informacje podsumowane w tematach o tym, w jaki sposób aktywność użytkownika zarówno na platformach Meta, jak i poza nimi, może wpływać na modele uczenia maszynowego używane do kształtowania i dostarczania reklam, które widzą użytkownicy. Odnowione narzędzie zapewni również nowe przykłady i ilustracje wyjaśniające, w jaki sposób modele uczenia maszynowego łączą różne tematy, aby wyświetlać użytkownikom trafne reklamy.
Większa kontrola nad reklamami
Użytkownicy będą mieli również większą kontrolę dzięki nowemu dostępowi do strony preferencji reklam w sekcji „Dlaczego widzę tę reklamę?”. Aby stworzyć narzędzie, Meta ściśle współpracowała z zewnętrznymi ekspertami ds. prywatności i podmiotami odpowiedzialnymi za politykę z całego świata, aby uzyskać informacje na temat zmian w przejrzystości, jakie chcą wprowadzić w swoim systemie reklamowym.
- Zwiększając przejrzystość tego, jak nasze modele uczenia maszynowego działają w celu dostarczania reklam, chcemy pomóc ludziom poczuć się bezpieczniej i zwiększyć naszą odpowiedzialność – powiedział Pavón. Dodał, że Meta będzie stale pracować nad ulepszeniem swojej oferty przejrzystości reklam i poszukiwaniem nowych sposobów, aby zapewnić ludziom lepsze zrozumienie, w jaki sposób wykorzystuje dane i technologię do wyświetlania im reklam .
Zaktualizowane narzędzie jest najpierw wdrażane globalnie na Facebooku, planowane jest jego rozszerzenie na Instagram.
Dołącz do dyskusji: Meta aktualizuje narzędzie przejrzystości reklam