eMarketer obniża prognozę dla rynku reklamy w serwisachspołecznościowych
2,18 miliarda dolarów zostanie w bieżącym roku wydanych na całymświecie na reklamy w serwisach społecznościowych.
To o 9 procent więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym -prognozuje firma eMarketer, która jeszcze w marcu zakładała tutaj17-procentowy wzrost.
Tempo wzrostu ma zdecydowanie przyśpieszyć w kolejnych latach.Na 2010 rok analitycy eMarketera zakładają, że wydatki na reklamę wserwisach społecznościowych zwiększą się na całym świecie o 18procent (do 2,565 mld USD), a w roku 2011 o kolejne 12 procent (do2,885 mld USD).
Główną przyczyną obniżenia prognozy jest sytuacja na rynkuamerykańskim, gdzie firma zakłada 3-procentowy spadek nakładów wbieżącym roku (do 1,14 mld USD). Tymczasem poza USA nakłady mająwzrosnąć o 27 procent (do 1,04 mld USD).
Dołącz do dyskusji: eMarketer obniża prognozę dla rynku reklamy w serwisachspołecznościowych