Deichmann, Reckitt Benckiser i Śnieżka największymi reklamodawcami telewizyjnymi
Deichmann wśród firm odzieżowych, Reckitt Benckiser wśród producentów artykułów użytku domowego, a Śnieżka i Groupe SEB Polska wśród producentów mebli i dekoracji wydały w ub.r. najwięcej na reklamy w telewizji.
W segmencie odzieży i dodatków firmy cennikowo wydające najwięcej na reklamy telewizyjne zwiększyły swoje budżety w tym zakresie. Deichmann przeznaczył na to 39 proc. więcej niż rok wcześniej, Vision Express Polska – 32 proc. więcej, a Apart – aż 67 proc. więcej. Natomiast NG2 i Reebok Poland wskoczyły do pierwszej piątki telewizyjnych reklamodawców z tego segmentu, co oznacza, że ich wydatki na reklamy w telewizji wzrosły ponaddwukrotnie.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Odzież i dodatki” | ||
2010 rok | 2009 rok | |
Deichmann - obuwie | 17 440 490 zł | 12 566 297 zł |
Vision Express Polska | 13 596 504 zł | 10 295 538 zł |
NG2 | 9 701 110 zł | - |
Reebok Poland | 8 384 967 zł | - |
Apart | 8 170 904 zł | 4 887 082 zł |
Wśród producentów artykułów użytku domowego również przeważają wzrosty telewizyjnych budżetów reklamowych. Zdecydowanie dominujący w tym segmencie polski oddział Reckitt Benckiser na reklamy w telewizji przeznaczył 42 proc. więcej niż w 2009 roku. Wydatki Henkel Polska w tym zakresie wzrosły o 20 proc., SC Johnson – o 18 proc., a Unilever Polska – o 14 proc. Natomiast Procter & Gamble DS Polska na reklamy telewizyjne swoich produktów domowego użytku wydał 55 proc. więcej niż rok wcześniej.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Produkty użytku domowego” | ||
Reckitt Benckiser (Poland) | 205 923 522 zł | 144 464 644 zł |
Procter & Gamble DS Polska | 91 962 019 zł | 59 322 910 zł |
Henkel Polska | 89 420 423 zł | 74 285 568 zł |
Unilever Polska | 72 721 636 zł | 64 005 712 zł |
SC Johnson | 47 232 100 zł | 39 888 914 zł |
Telewizyjny budżet reklamowy Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka był w ub.r. o 2 proc. większy niż w 2009 roku. Natomiast Groupe SEB Polska ograniczyła swoje wydatki w tym zakresie o 18 proc. W zestawieniu pojawiły się trzy firmy, których nie był w czołówce reklamodawców telewizyjnych za 2009 rok.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Sprzęty domowe, meble i dekoracje” | ||
2010 rok | 2009 rok | |
Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka | 14 920 934 zł | 14 589 912 zł |
Groupe SEB Polska | 14 746 917 zł | 18 051 051 zł |
PPG Deco Polska | 14 618 298 zł | - |
Procter & Gamble DS Polska | 14 602 029 zł | - |
Fagormastercook | 12 415 165 zł | - |
Dołącz do dyskusji: Deichmann, Reckitt Benckiser i Śnieżka największymi reklamodawcami telewizyjnymi