DDB Warszawa: co przyniesie poepidemiczna przyszłość? (raport)
Agencja reklamowa DDB Warszawa prezentuje drugi raport o marketingu w czasach epidemii koronawirusa. Opracowanie zawiera 100 predykcji, czyli hipotez na temat tego, co przyniesie przyszłość dla świata komunikacji marketingowej. Partnerem medialnym raportu jest portal Wirtualnemedia.pl.
Prezentowana w drugiej edycji raportu perspektywa oraz narzędzia mogą posłużyć zarówno agencjom jak i marketerom do szybszego odnalezienia i przeorganizowania w zmieniającej się rzeczywistości. Pierwsza część poświęcona była analizie narzędzi, które mogą pomóc markom odnaleźć się w czasie pandemii Covid-19.
- Od naszego pierwszego raportu, poświęconego reakcji marek na wybuch pandemii, minęły dwa, niezwykle intensywne miesiące. W tym czasie dynamika pandemii pozbawiła nas komfortu tworzenia długofalowych planów, a doświadczenia z jej pierwszych tygodni nauczyły spoglądać poza horyzont z jeszcze większym zainteresowaniem. Dlatego główną część naszego raportu zajmuje 100 predykcji na temat tego, co może się zmienić. Podzieliliśmy je na najważniejsze obszary: społeczny, polityczny, globalny, ekonomiczny, biznesowy i marketingowy. Stworzone przez nas predykcje mogą być drogowskazem w czasach, w których, zgodnie z 95. predykcją z raportu, koniecznością będzie długofalowa elastyczność funkcjonowania w nowej, zmiennej rzeczywistości - komentuje dla Wirtualnemedia.pl autor raportu Marcin Trzepla, senior strategic planner w DDB Warszawa.
DDB Warszawa prognozuje przyszłość po Covid-19
Choć raport powstał w warszawskim biurze DDB i jest lokalną inicjatywą, to znajdują się w nim również materiały przygotowane przez biura DDB w Chinach i w Pradze.
- W DDB Warszawa wierzymy we współpracę oraz w dzielenie się wiedzą. Szybkie zrozumienie i odnalezienie się w sytuacji leży w interesie całej branży marketingowej. Dlatego publikujemy kolejny raport, przy którym do współpracy zaprosiliśmy dwa biura z naszej sieci. Zespół DDB Chiny podzielił się swoją wiedzą o zmianach zapoczątkowanych przez pandemię z perspektywy rynku, który jest krok przed nami w rozmrażaniu gospodarki. Stratedzy DDB Praga zaproponowali narzędzia warsztatowe, które mogą pomóc zaplanować markom nadchodzącą przyszłość. Dodatkowo stworzyliśmy stronę ddb.pl/antycovid, na której zamieszczamy różne materiały mogące pomóc w tych dziwnych czasach - tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jakub Eichelberger, deputy managing director DDB Warszawa.
- Każda z postawionych przez nas 100 hipotez może okazać się cenną podpowiedzią, jak marka, którą się zajmujemy, powinna się zachować w nadchodzących miesiącach. Ważne jest podkreślenie słowa „może”. Każda hipoteza jest do zweryfikowania, nie ma 100% gwarancji, że wszystkie się potwierdzą. Niemniej, ze strategicznego punktu widzenia, zawsze warto przetwarzać wiedzę dostępną obecnie i tworzyć predykcje przyszłych zachowań. To daje szansę na rozwój obecnego biznesu, a czasami nawet pozwala zobaczyć możliwości, których do tej pory nie widzieliśmy - komentuje Małgorzata Majcher, strategy & business director, DDB Wrszawa.
Materiały dostępne są na stronie antycovid.ddb.pl. Z raportem można zapoznać się, klikając w ten link.
Portal Wirtualnemedia.pl jest partnerem medialnym raportu.
Dołącz do dyskusji: DDB Warszawa: co przyniesie poepidemiczna przyszłość? (raport)
Będziesz bogaty, ale możesz być też biedny.