Chrome goni Safari na urządzeniach mobilnych
Safari - najpopularniejsza przeglądarka internetowa wykorzystywana w telefonach komórkowych i tabletach - zanotowała w sierpniu 2015 r. spadek udziału w rynku. Zyskała na tym mobilna odsłona Chrome, która wyraźnie zbliżyła się do lidera.
Z danych Net Applications wynika, że w sierpniu br. Safari miała 41,81 proc. udziału w rynku - o 0,61 pkt. proc. mniej niż w lipcu. Tymczasem wyraźny wzrost - z 33,31 proc. do 35,67 proc. - zanotowała w tym samym czasie druga w zestawieniu mobilna odsłona przeglądarki Google Chrome.
Straciły kolejne w rankingu: przeglądarka wbudowana w system Android (z 12,87 proc. do 12,45 proc.) i Opera Mini (z 5,42 proc. do 4,71 proc.). Ponadto zyskał piąty Internet Explorer (z 2,47 proc. do 2,57 proc.).
Dołącz do dyskusji: Chrome goni Safari na urządzeniach mobilnych