SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cannes Lions Festival stawia na CSR, partnerem Deloitte Digital

Organizatorzy tegorocznej edycji międzynarodowego festiwalu kreatywności Cannes Lions zobowiązali się do aktywizacji na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości i uczynienia festiwalu wydarzeniem bardziej przyjaznym dla środowiska. Pierwszym oficjalnym partnerem w tym zakresie zostało Deloitte Digital.

W ramach wieloletniej inicjatywy mającej na celu zmianę wpływu branżowej imprezy na środowisko, organizatorzy Cannes Lions Festival zobowiązali się do znacznego zmniejszenia ilości jednorazowego plastiku podczas tegorocznej edycji festiwalu.  - Zmiany klimatyczne to globalny kryzys, a marketerzy i reklamodawcy mają wyjątkową pozycję, by podnosić świadomość i zachęcać do działania w sposób, którego inni nie znają - powiedział Philip Thomas, przewodniczący Cannes Lions. - Cannes Lions jest platformą do angażowania najlepszych kreatywnych umysłów i zachęcania ich do przyjęcia zrównoważonego rozwoju, aby zapewnić przyszłość naszego świata. Wykraczamy poza podnoszenie świadomości w celu prowadzenia rozmów, które tworzą działania w naszej branży. Współpracujemy z Deloitte Digital, aby zapewnić, że nasza społeczność zdaje sobie sprawę z roli, jaką wszyscy możemy odegrać w zmniejszaniu naszego wpływu na zmiany klimatu - dodał.

W ramach tego partnerstwa Deloitte Digital dostarczy szklane butelki na wodę dla wszystkich delegatów Cannes Lions. Będą mieć ekskluzywne wzornictwo i nie będą ologowane, aby mogły być użytkowane po zakończeniu imprezy.  Inicjatywa ma też zachęcić uczestników do wprowadzania niewielkich, stopniowych zmian, które z czasem mogą mieć duży wpływ na środowisko. W ciągu tygodnia uczestnicy Cannes Lions Festival zużywają ok. 150 tys. plastikowych butelek.

Stacje do uzupełniania wody będą zlokalizowane w wybranych miejscach festiwalu i wyposażone w technologię lokalizacji, dzięki czemu delegaci będą mogli łatwo znaleźć najbliższą stację napełniania za pośrednictwem aplikacji Closca. Uczestnicy będą zachęcani do dzielenia się odpowiednimi zdjęciami, filmami i opowiadaniami z #mylastplasticbottle w mediach społecznościowych.

Aby jeszcze bardziej zmniejszyć ilość szkodliwych odpadów wytwarzanych podczas festiwalu, torby delegatów Cannes Lions są wykonane z całkowicie biodegradowalnych materiałów i są przekazywane delegatom bez żadnych materiałów papierowych. Ponadto podczas imprezy będą używane papierowe kubki do recyklingu i kartony z wodą z kolei tworzywa sztuczne używane w Cannes Lions Closing Party zostaną poddane recyklingowi przez Carlton Hotel, miejsce mające certyfikat Green Globe od ponad ośmiu lat.

- Cannes Lions to siła kreatywności. W tym roku cieszymy się, że możemy współpracować z Festiwalem, aby skuteczniej pokazać związek między kreatywnością i zrównoważonym rozwojem - powiedziała Alicia Hatch, dyrektor Deloitte Consulting LLP i dyrektor ds. marketingu w Deloitte Digital. - Tegoroczny festiwal to kolejny krok na drodze do zostania zrównoważonym wydarzeniem. 
Wydarzenia na dużą skalę wywierają wpływ na środowisko i choć wiemy, że nie jesteśmy w stanie samodzielnie rozwiązać problemu zmian klimatycznych, każda inicjatywa mająca na celu zwiększenie świadomości ekologicznej pomaga - dodała.

Ta inicjatywa na rzecz zrównoważonego rozwoju ma miejsce rok po wprowadzeniu przez organizatorów festiwalu kategorii „ Celów zrównoważonego rozwoju” (SDG), która uznaje pracę wykorzystującą kreatywność mającą pozytywny wpływ na świat.
W zgłoszeniach do tej kategorii trzeba wykazać, w jaki sposób dane działania przyczyniły się do realizacji agendy na rzecz zrównoważonego rozwoju w 2030 r.

Zawodnicy Young Lions na tegorocznym festiwalu będą również mieli za zadanie rozwiązywać wyzwania związane z SDG w ciągu doby, aby stworzyć kreatywne odpowiedzi na briefy charytatywne. Ponadto drugie doroczne Hackathon „Zmiana na dobre” w Cannes Lions współpracuje z ogólnoświatową inicjatywą „Obywatelska nauka o Ziemi” i globalną nauką o Ziemi , aby pomóc obywatelom w rozwiązaniu kluczowych wyzwań środowiskowych stojących przed ludzkością w XXI wieku. Twórcy i technolodzy z całego świata są proszeni o stawienie czoła najbardziej palącym problemom środowiskowym na świecie, w tym; jakość powietrza, jakość wody, bioróżnorodność, zanieczyszczenie i zdrowie ludzkie. Najlepszy projekt otrzyma środki finansowe od Amazona na wdrożenie pomysłów.

Dołącz do dyskusji: Cannes Lions Festival stawia na CSR, partnerem Deloitte Digital

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl