Burberry wznawia globalny przetarg mediowy po przerwie z powodu Covid-19
Marka Burberry wznowiła przetarg na globalną obsługę mediową, który zawiesiła dwa lata temu z powodu pandemii Covid-19. Uczestniczą w nim cztery grupy agencji, w tym broniąca obsługi grupa Dentsu.
Burberry współpracuje z Dentsu w zakresie obsługi mediowej od 2013 roku. Oprócz tej grupy, we wznowionym właśnie przetargu biorą też udział OMD, Wavemaker (Group M) oraz Stagwell Group/Assembly.
Przetarg nadzorowany przez firmę ID Comms, został wstrzymany w marcu 2020 r., po tym, jak uczestniczące agencje zakończyły składanie RFI - powodem był wybuch pandemii Covid-19.
Burberry, brytyjski dom mody słynący ze wzornictwa w szkocką kratę, odnotował wzrost przychodów o 21 proc. do 2,8 miliarda funtów (3,3 miliarda dolarów) w roku obrotowym 2021/22, zgłaszając, że skorygowany zysk operacyjny wzrósł o 4 proc. do 543 milionów funtów (646 milionów dolarów).
Szacuje się, że grupa wyda około 100 milionów dolarów na reklamę na całym świecie. Jej najważniejszymi rynkami konsumenckimi są Wielka Brytania, Chiny, Japonia i USA.
Agencją kreatywną Burberry jest Megaforce.
Dołącz do dyskusji: Burberry wznawia globalny przetarg mediowy po przerwie z powodu Covid-19