Brytyjczycy chcą płacić za filmy w sieci
Coraz większa liczba brytyjskich internautów chce wydawać swoje pieniądze na filmy w sieci jako zastępstwo dla filmów na płytach DVD.
Z badania przeprowadzonego przez firmę Olswang i agencję YouGov wynika, że dla respondentów najważniejszym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie filmów online jest cena.
65 proc. nastolatków i 53 proc. dorosłych pytanych stwierdziło, że wolałoby zapłacić za film w sieci niż na płycie DVD gdyby pobranie go z internetu było tańsze niż kupno w sklepie. Odpowiednio 46 i 38 proc. respondentów zrobiłoby tak gdyby mogło wypalić kopię filmu ściągniętego z internetu na płytę DVD, 38 i 36 proc. gdyby istniała renomowana i znana witryna umożliwiająca pobranie filmu, 39 i 31 proc. gdyby możliwe było przesłanie ściągniętej kopii z komputera na inne urządzenia, 46 i 25 proc. gdyby w ten sposób możliwe było zdobycie filmu przed jego wydaniem na DVD, 27 i 13 proc. gdyby było możliwe pożyczenie lub przekazanie filmu pobranego z sieci znajomym, a 24 i 16 proc. gdyby możliwe było zdobycie filmu online równocześnie z jego premierą na DVD. Tymczasem odpowiednio 15 i 19 proc. woli kupować filmy na DVD, a 1 i 3 proc. stwierdziło, że nigdy nie kupiłoby filmu na płycie.
Z kolei 56 proc. nastolatków i 49 proc. dorosłych badanych stwierdziło, że wolałoby obejrzeć film w przekazie strumieniowym w sieci niż wypożyczyć go na płycie DVD gdyby ta pierwsza opcja była tańsza od drugiej. Odpowiednio 38 i 36 proc. pytanych postąpiłoby tak samo gdyby czas na obejrzenie filmu online był dłuższy niż termin oddania płyty DVD do wypożyczalni. Natomiast na renomowaną i znaną witrynę umożliwiającą obejrzenie filmu w przekazie strumieniowym wskazało 34 i 36 proc., na możliwość obejrzenia filmu w ten sposób przed jego wydaniem na DVD 45 i 25 proc., a na możliwość obejrzenia go równocześnie z jego premierą na DVD 17 i 16 proc. respondentów. Odpowiednio 8 i 13 proc. badanych stwierdziło, że nigdy nie wypożyczyłoby filmu na płycie, a 12 i 9 proc., że zawsze woli wypożyczać film na DVD.
Dołącz do dyskusji: Brytyjczycy chcą płacić za filmy w sieci