Branża chwali Mumio w reklamie Play: strzał w „10”, ale ...
Zatrudnienie do kampanii kabaretu Mumio, długoletnich ambasadorów konkurencyjnej sieci Plus, może tylko wzmocnić pozycję Play jako sieci, do której „przechodzą już prawie wszyscy” - oceniają pytani przez Wirtualnemedia.pl eksperci z branży reklamowej.
Kabaret Mumio, występując w nowej kampanii reklamowej Play (więcej na ten temat), dołączył do szeregu innych znanych osób promujących ten telekom. Play przez cały ub.r. reklamowali Maciej Stuhr, Kuba Wojewódzki, Agnieszka Dygant, Michał Żebrowski, Małgorzata Socha, Magdalena Różczka, Krzysztof Hołowczyc, Agnieszka Chylińska, Kamil Bednarek i Czesław Mozil.
Działania te zostały wysoko ocenione przez polską branżę reklamową w podsumowaniu zeszłego roku przeprowadzonym przez portal Wirtualnemedia.pl. Podkreślano innowacyjny pomysł oraz niespotykany dotychczas rozmach tej kampanii (pisaliśmy o tym tutaj i tutaj). Reklamy Play są także wysoko oceniane przez odbiorców, którzy w ostatnich miesiącach ub.r. wskazywali je jako na ulubione spoty telewizyjne (przeczytaj o tym więcej).
Eksperci pytani o najnowszy spot Play podkreślają, że zatrudnienie kabaretu Mumio jest oczywistym prztyczkiem w nos konkurencji, ale może fioletowemu operatorowi wyjść tylko na dobre. Zawracają również uwagę na fakt, że to konkurencja musi się dopasować do poczynań Play, a nie na odwrót.
- Po wprowadzeniu przez Play jednolitego abonamentu zawierającego nielimitowane minuty do wszystkich sieci, inni operatorzy dość szybko wprowadzili taką samą ofertę. Tym razem Play podkupuje gwiazdy innych sieci, byłe gwiazdy, ale jednak wciąż silnie z zieloną siecią kojarzone. To rzucona pod nogi rękawica. Teraz czekam na coś w pomarańczowym i różowym stylu - ocenia Marcin Kalkhoff, partner w BrandAuditors.
Humorystyczne odniesienia zawarte w spocie Play, w którym członkowie Mumio, wcześniej w reklamach Plusa wcielający się w role sprzedawców, teraz jako klienci spotykają się ze znaną parą sprzedawców z punktu obsługi Play, również zostało ocenione pozytywnie. - Całość utrzymana jest w lekko ironicznej konwencji, to bardziej puszczenie oka do widzów i konkurencji niż forma ataku czy reklamy porównawczej. To bardzo słuszny kierunek, bo sam fakt pojawienia się Mumio w Play jest na tyle mocny, że nie potrzebuje dodatkowego podbijania kontrowersyjną kreacją - mówi Jakub Janicki, creative director w Opus B.
>>> Kopytko, Syberia, Rarka, Wyprz, Oszcz, salony i szkolenia - wszystkie reklamy Plusa z Mumio (wideo)
Otwarte pozostaje pytanie, czy spot z udziałem Mumio jest jednorazowym przedsięwzięciem, czy też zaplanowano dłuższą współpracę. W przypadku tej drugiej możliwości istnieje obawa o szybkie wyeksploatowanie potencjału Mumio.
- Pytanie, czy Mumio się już zbyt wiele razy nie „sprzedało”? Przypomina mi to wydawanie płyt przez przebrzmiałe gwiazdy, coś w stylu „The Best of The Best vol. 5”. Ile razy można się śmiać z tego samego? - pyta Filip Iwański, dyrektor zarządzający i kreatywny w Imagine. Również Jakub Kamiński z agencji Brain nie spodziewa się, żeby Mumio wystąpiło w więcej niż dwóch-trzech reklamach Play - zważywszy choćby na dużą rotację celebrytów promujących tę sieć w zeszłym roku.
Na kolejnej podstronie pełne komentarze o udziale Mumio w kampanii Play
Dołącz do dyskusji: Branża chwali Mumio w reklamie Play: strzał w „10”, ale ...