„Auto-Moto” nowym liderem sprzedaży miesięczników motoryzacyjnych
W sierpniu 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w sierpniu br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zwiększyła się o 3,01 proc. i wyniosła 115 224 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 1,74 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 78 181 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był trzeci. Jego wynik sprzedażowy w sierpniu br. wyniósł 44 477 egz., po wzroście o 0,63 proc. - jedynym w zestawieniu.
Drugą lokatę w analizowanym okresie zajął „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 43 171 egz., po spadku o 4,80 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), który w sierpniu ub.r. był liderem. Tytuł ten zanotował spadek, wynoszący 12,28 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 40 261 egz.
Natomiast największy spadek w segmencie miesięczników - o 27,51 proc. do 6 655 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W zestawieniu uplasował się on na miejscu siódmym - ostatnim.
Wirtualnemedia.pl | sierpień | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 201 602 | 115 224 | 115 224 | 196 568 | 111 854 | 111 854 |
Auto Świat | 134 945 | 82 443 | 78 181 | 126 962 | 84 567 | 79 567 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto | 85 995 | 44 477 | 44 477 | 84 992 | 44 200 | 44 200 |
Top Gear | 69 987 | 43 171 | 43 171 | 70 994 | 45 984 | 45 348 |
Auto Świat Poradnik | 66 954 | 40 261 | 40 261 | 66 978 | 45 898 | 45 898 |
Auto Motor i Sport | 53 000 | 28 107 | 28 107 | 55 520 | 30 071 | 30 071 |
Świat Motocykli | 30 000 | 17 512 | 17 512 | 32 500 | 17 546 | 17 546 |
Automobilista | 20 400 | 7 718 | 7 718 | 20 000 | 8 899 | 8 899 |
Classic Auto | 14 960 | 6 655 | 6 655 | 14 640 | 9 180 | 9 180 |
W sierpniu 2014 roku w porównaniu do lipca 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 11,93 proc., a wynik „Auto Świata” - o 5,11 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 9,86 proc.) pochwalić się mógł „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej stracił tutaj „Automobilista” (Automobilista) - było to 16,98 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2014 | |||||
ZKDP | sierpień | lipiec | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 201 602 | 115 224 | 115 224 | 193 460 | 102 945 | 102 945 |
Auto Świat | 134 945 | 82 443 | 78 181 | 131 969 | 77 483 | 74 377 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto | 85 995 | 44 477 | 44 477 | 85 993 | 40 839 | 40 839 |
Top Gear | 69 987 | 43 171 | 43 171 | 65 994 | 40 122 | 40 122 |
Auto Świat Poradnik | 66 954 | 40 261 | 40 261 | 69 969 | 36 648 | 36 648 |
Auto Motor i Sport | 53 000 | 28 107 | 28 107 | 53 500 | 28 013 | 28 013 |
Świat Motocykli | 30 000 | 17 512 | 17 512 | 33 500 | 18 950 | 18 950 |
Automobilista | 20 400 | 7 718 | 7 718 | 20 380 | 9 296 | 9 296 |
Classic Auto | 14 960 | 6 655 | 6 655 | 14 960 | 7 215 | 7 215 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Auto-Moto” nowym liderem sprzedaży miesięczników motoryzacyjnych