Apple najbardziej wartościową, a Disney najmocniejszą marką świata (TOP 100)
Koncern Apple, którego wartość wynosi prawie 146 miliardów dolarów, jest obecnie najbardziej cenną marką na świecie. Natomiast na szczycie listy najmocniejszych brandów Disney zdetronizował Lego - wynika z zestawienia Brand Finance Global 500.
Raport dotyczący najbardziej wartościowych i mocnych marek jest publikowany przez firmę Brand Finance co roku. Składa się z dwóch części. W pierwszej firmy są oceniane według ich finansowej wartości. Z kolei na ocenę siły marki w drugiej części raportu składa się kilka czynników - kondycja ekonomiczna marki, prognoza jej przychodów oraz lojalność i przywiązanie klientów.
W 2016 r. najcenniejszą marką na świecie pozostaje Apple, który znalazł się na pierwszym miejscu także w poprzednim zestawieniu. Wartość producenta iPhone’ów wynosi obecnie 145,9 mld dol., co oznacza wzrost o 14 proc. w porównaniu z wynikiem z ub.r. Na drugą pozycję awansował Google (94,1 mld dol.), który zamienił się miejscem z Samsungiem (83,1 mld dol.) zajmującym obecnie trzecią lokatę.
To nie koniec zmian w pierwszej piątce rankingu. Na czwartym miejscu znalazł się w niej Amazon, który awansował o trzy pozycje zwiększając swą wartość z 56,1 do 69,6 mld dol. rok do roku. W rezultacie poza Top 5 znalazł się Verizon, a topową stawkę zamyka teraz Microsoft z wartością na poziomie 67,2 mld dol.
Raport Brand Finance Global 500 wskazuje też, że procentowo najwięcej na wartości (112 proc.) zyskał Evergrande Real, który wyprzedził pod względem dynamiki NetEase (111 proc.) i CSCEC (87 proc.). To duża zmiana w porównaniu z ubiegłorocznymi danymi, gdy największy wzrost wartości wykazały zupełnie inne marki - Twitter, Baidu i Facebook.
Za najsilniejszą markę 2016 r. według punktacji Brand Finance uznano Disneya (91,8 pkt), który zastąpił na szczycie Lego - ubiegłorocznego triumfatora rankingu. Na trzeciej pozycji znalazła się firma L’Oreal, a dziesiątkę najsilniejszych brandów na świecie zamykają obecnie NBC i Google.
Dołącz do dyskusji: Apple najbardziej wartościową, a Disney najmocniejszą marką świata (TOP 100)