Amerykanie nie mają dość oglądania telewizji
Korzystanie z internetu i telefonów komórkowych w StanachZjednoczonych nadal rośnie, podczas gdy oglądalność telewizjiosiąga rekordowy poziom - wynika z drugiego raportu o oglądalnościtelewizji przygotowanego przez firmę badawczą The Nielsen Company.
The Nielsen Company podał, że w USA korzystanie z telewizji,Internetu i telefonów komórkowych nadal rośnie. W trzecim kwartale2008 przeciętny mieszkaniec Stanów oglądał telewizję przez około142 godziny w ciągu miesiąca. Oprócz tego osoby, które korzystały zInternetu, oglądały programy w sieci przez 27 godzin miesięcznie, aosoby, które korzystały z telefonów komórkowych, spędzały naoglądaniu telewizji przez te urządzenia 3 godziny miesięcznie.
Ponadto przeciętny czas, w którym amerykańskie gospodarstwodomowe korzystało z telewizora w sezonie telewizyjnym od września2007 do września 2008 wydłużył się do 8 godzin i 18 minut dziennie,co jest absolutnym rekordem od chwili, gdy firma Nielsen rozpoczęłapomiary oglądalności w latach pięćdziesiątych XX wieku.
- Amerykanie znajdują coraz więcej czasu na korzystanie z tychtrzech środków przekazu", powiedziała Susan Whiting, wiceprezes TheNielsen Company. - Oglądalność telewizji jest na rekordowo wysokimpoziomie, a mimo to ludzie coraz częściej korzystają również zinternetu - z czego 31 proc. ma miejsce równocześnie
Wniosek z raportu, jest taki, że Amerykanie spędzają więcejczasu niż kiedykolwiek przedtem na korzystaniu ze swoichtelewizorów, komputerów i telefonów komórkowych, przy czymtelewizja pozostaje dominującym medium - oglądano ją przez 142godziny, czyli 5 godzin dłużej niż w ubiegłym roku. Poza tymmieszkańcy USA ponad 6 godzin miesięcznie oglądają telewizję zprzesunięciem w czasie [Timeshifted TV], co ponad dwukrotnieprzewyższa ilość czasu, jaki spędzają na patrzeniu w telewizjęprzez internet.
Stwierdzono też, że mężczyźni będą prawdopodobnie częściej niżkobiety oglądać telewizję przez telefony komórkowe, podczas gdykobiety częściej niż mężczyźni będą oglądać telewizję przezinternet.
- Nasze dane wskazują, że telewizja pozostaje dominującymwyborem dla większości Amerykanów, a mimo to oglądanie telewizji zprzesunięciem w czasie oraz programów w internecie i telefonachkomórkowych są nadal tendencjami, które należy obserwować -tłumaczy Whiting.
Dane dotyczące telewizji i Internetu są obliczane za pomocąobejmujących krajową telewizję i Internet paneli telemetrycznychfirmy Nielsen, które są mierzone elektronicznie i regularnieprzedstawiane raportowo. Dane dotyczące telefonów komórkowych sązbierane przez firmę Nielsen w formie kwartalnego sondażu ipozwalają wyrobić sobie pogląd na to, jak pierwsi użytkownicyinformują o korzystaniu z telewizji mobilnej.
Dołącz do dyskusji: Amerykanie nie mają dość oglądania telewizji