Druga odsłona kampanii „W cyfrowym świecie”. Edukacja na antenie regionalnych rozgłośni PR
Na antenach rozgłośni regionalnych Polskiego Radia ruszyła druga odsłona kampanii społecznej zatytułowanej „W cyfrowym świecie”, której celem jest edukacja dotycząca nowoczesnych technologii i tego, jak korzystać z e-usług publicznych. Słuchacze dowiedzą się m.in. jak unikać oszustw online, rozpoznać dezinformację czy dbać o higienę cyfrową.

Pierwsze audycje związane z najnowszą odsłoną kampanii organizowanej wspólnie przez Ministerstwo Cyfryzacji oraz Polskie Radio pojawiły się na antenie 17 rozgłośni regionalnych w poniedziałek 17 marca. Tym razem prezentowane treści mają być w pełni dostosowane do grupy seniorów, a podejmowane tematy - ponownie zorientowane na szanse i zagrożenia cyfrowej rzeczywistości - będą rozwinięciem wątków poruszonych w poprzedniej odsłonie kampanii - informują autorzy.
– Regionalne rozgłośnie Polskiego Radia to bardzo ważne medium, pozwalające dotrzeć z pogłębionymi treściami do szerokich grup słuchaczy. Mamy nadzieję, że kolejny cykl audycji z ciekawymi i wartościowymi treściami przełoży się na podniesienie kompetencji cyfrowych Polaków. To kolejny krok w długiej drodze, jaką jest walka z wykluczeniem cyfrowym i zapewnianie Polakom wiarygodnych źródeł informacji o cyfryzacji – podkreślił wiceminister cyfryzacji Paweł Olszewski.
Praktyczne porady i szeroki zakres tematów
Jakie treści przygotowano? Jak czytamy w komunikacie resortu cyfryzacji, w audycjach pojawią się porady dotyczące ochrony danych osobowych, korzystania z mediów społecznościowych, zakupów internetowych oraz nowoczesnych technologii, w tym sztucznej inteligencji. Eksperci podzielą się wskazówkami, jak unikać oszustw online i dbać o higienę cyfrową. Omówione zostaną również aktualne wyzwania, takie jak dezinformacja, dostępność cyfrowa oraz rola kobiet w branży IT.
Dla rodziców i seniorów zaplanowane są dedykowane audycje, dostosowane do ich potrzeb. Kampania ma na celu podkreślenie, że rozwijanie kompetencji cyfrowych jest procesem trwającym przez całe życie i w obliczu szybkiego postępu technologicznego każdy z nas powinien czuć się pewnie w cyfrowym świecie.
Jednym z elementów kampanii jest także promocja e-usług publicznych, w tym aplikacji mObywatel. Słuchacze dowiedzą się, jakie sprawy urzędowe można załatwiać online oraz jak skorzystać z tych usług. Audycje będą również zawierały informacje o nowych funkcjach zwiększających bezpieczeństwo użytkowników, takich jak możliwość zastrzegania numeru PESEL czy funkcja „Bezpiecznie w sieci”, która pozwala na zgłaszanie cyberzagrożeń, takich jak podejrzane strony internetowe czy wiadomości „phishingowe”.
Czytaj także: mObywatel coraz popularniejszy. Tylu Polaków z niego korzysta
Pierwsza odsłona kampanii “W cyfrowym świecie” ruszyła 23 października ub.r. i trwała do 30 listopada 2024 r. Akcja edukacyjna jest odpowiedzią na rosnącą potrzebę zwiększenia wiedzy społeczeństwa na temat bezpiecznego korzystania z internetu, ochrony prywatności online, obsługi aplikacji internetowych oraz załatwiania spraw urzędowych online. Wspomniana kampania jest częścią Programu Rozwoju Kompetencji Cyfrowych, realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji. Środki na jej realizację pochodzą ze środków Unii Europejskiej w ramach programu „Next Generation EU”.
Dołącz do dyskusji: Druga odsłona kampanii „W cyfrowym świecie”. Edukacja na antenie regionalnych rozgłośni PR