SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agora prognozuje wzrost rynku reklamy na poziomie 2-4 proc.

Agora tradycyjnie przedstawiła swoje szacunki wzrostu rynku reklamowego w Polsce na najbliższy rok. Zdaniem spółki, w 2023 roku wydatki reklamowe wzrosną od 2 do 4 proc. - Z perspektywy dobrego początku roku raczej bylibyśmy skłonni uważać, że zawrze się w górnym przedziale zakresu, o którym mówimy – podkreślił prezes spółki Bartosz Hojka. Największe wzrosty odnotować mogą reklama kinowa, zewnętrzna i internetowa, natomiast spadki wydatków czekają reklamę prasową.

Fot. Jacek Kowalski Fot. Jacek Kowalski

W piątek Agora zaprezentowała raport finansowy za czwarty kwartał i cały ub.r. W czwartym kwartale ub.r. przychody grupy zmalały o 5,9 proc. do 331 mln zł, sprzedaż reklam spadła o 10 proc., a biletów w kinach Helios o 9 proc. Całoroczna strata netto firmy sięgnęła 105,7 mln zł, z czego prawie połowa to koszty odpisów.

Podczas konferencji prasowej spółka podała informację o rynku reklamy. - W ubiegłym roku wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrosła o 4,5 procent, więc ta dynamika rynku reklamy była zgodna z naszymi szacunkami, które zawierały się w przedziale od 3 do 6 procent – mówił prezes Agory Bartosz Hojka.

Pod koniec ub.r. Agora prognozowała stabilizację rynku reklamowego w kraju. W opublikowanym w piątek raporcie spółka zamieściła nowe szacunki.


- One są nieco ostrożniejsze [niż rok temu – red,], zakładamy, że rynek reklamy będzie rósł w przedziale od 2 do 4 procent. Choć z perspektywy dobrego początku roku raczej bylibyśmy skłonni uważać, że zawrze się w górnym przedziale zakresu, o którym mówimy – podkreślił Hojka.

- Największy wzrost powinny odnotować reklama kinowa, zewnętrzna oraz internetowa, natomiast spodziewamy się spadków wydatków na reklamę w prasie – dodał prezes Agory.

Według Agory wydatki na reklamę w kinach mogą wzrosnąć w przedziale 9-14 proc., na reklamę zewnętrzną – o 5-10 proc., internetową – o 2-5 proc., radiową – 1-4 proc. Prognozy na temat rynku reklamy telewizyjnej zawierają się w przedziale od spadku o 1 proc. do wzrostu o 2 proc. Agora przewiduje, że wydatki na reklamę w prasie zmaleją o 7-10 proc.

Pod koniec ub.r. Publicis Groupe prognozował, że całoroczny wzrost rynku reklamowego w 2023 roku wyniesie 4,4 proc.

Dołącz do dyskusji: Agora prognozuje wzrost rynku reklamy na poziomie 2-4 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl