SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

X może wyjść reklamowo na plus. „Przychody napędzane strachem”

Po raz pierwszy od przejęcia jesienią 2022 roku X (dawniej Twittera) przez Elona Muska, platforma może odnotować wzrost przychodów z reklam w ujęciu rocznym – wynika z prognozy firmy Emarketer. „Część tegorocznego wzrostu jest napędzana strachem” – ocenia analityczna Emarketera. 

Elon Musk, fot. screen z youtube / project_shadow_us Elon Musk, fot. screen z youtube / project_shadow_us

W 2025 roku przychody z reklam serwisu X w Stanach Zjednoczonych mają wzrosnąć o 17,5 proc. do 1,31 miliarda dolarów. W skali globalnej przychody z reklam mogą się zwiększyć o 16,5 proc. do 2,26 miliarda dolarów - prognozuje Emarketer.

"Część tegorocznego wzrostu jest również napędzana strachem. Wielu reklamodawców może postrzegać wydatki na X jako koszt prowadzenia działalności w celu zminimalizowania potencjalnych konsekwencji prawnych lub finansowych (dla swojego biznesu)", powiedziała Jasmine Enberg, główna analityczka w Emarketer.

Zobacz: Cios w Muska. Odchodzi kluczowy pracownik X

Analitycy firmy oceniają, że X udało się przyciągnąć małe i średnie przedsiębiorstwa, których w przeszłości pozyskiwano z trudem.

Dla porównania, w 2023 roku, czyli pierwszym pod rządami Muska, przychód X z reklam spadł o 54 proc. do poziomu 1,89 mld dolarów globalnie – to poziom z 2015 roku.

Rynek reklamy w USA niepewny

Tym niemniej amerykański rynek reklamowy daleki jest od optymizmu z uwagi na politykę gospodarczą Donalda Trumpa – ogólną niestabilność gospodarki i amerykańskie cła m.in. na Kanadę, Meksyk, Europę i Chiny.

Instytut badawczy Moffett Nathanson w poniedziałek obniżył prognozę wzrostu przychodu z reklam w Stanach Zjednoczonych z ponad 6,9 proc. do 5,8 proc., uwzględniając falę zmian wprowadzonych przez nową administrację.

Zobacz: Nowe plany Elona Muska. Platforma X ma wejść na rynek płatności 

Nawet mimo wzrostu przychodów z reklam platforma X pozostaje mniej rentowna niż w chwili, gdy Musk kupił ją za 44 miliardy dolarów w paździeniku 2022 roku.

Tuż po zakupie miliarder ściągnął ówczesnego Twittera z giełdy, wobec czego od kilku lat firma nie ujawnia danych finansowych. W 2021 roku, jako spółka giełdowa, odnotowała przychody z reklam w wysokości 4,51 miliarda dolarów.

Od 2023 roku CEO X jest Linda Yaccarino, była dyrektor reklamy w NBCUniversal. 

Branżowy portal TechCrunch w styczniu opisywała kulisy jednego ze spotkań Muska z kadrą menadżerską X, na którym to miał powiedzieć o kiepskiej kondycji spółki. Bliski doradca Donalda Trumpa miał powiedzieć, że „wzrost liczby użytkowników X jest w stagnacji, przychody nie są imponujące i ledwo wychodzą na zero”.

Dołącz do dyskusji: X może wyjść reklamowo na plus. „Przychody napędzane strachem”

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Stefan72
Niestety do polskich mediów przychodzi mroczny pijar z lat 80- tych. Wtedy wszystko co amerykańskie przedstawiano jako złe a zwiazek radziecki był dobry. Dziś jest podobnie tylko że tym dobrym jest UE a zwłaszcza Niemcy.
6 8
odpowiedź
User
EU
Niestety do polskich mediów przychodzi mroczny pijar z lat 80- tych. Wtedy wszystko co amerykańskie przedstawiano jako złe a zwiazek radziecki był dobry. Dziś jest podobnie tylko że tym dobrym jest UE a zwłaszcza Niemcy.


Wracaj przed ekran swojej Republiki i tam powielaj antyniemieckie fobie Prezesa.
Dzisiaj to UE (oprócz Węgier Orbana) opowiada się za demokracją, wartościami, wzmacnia swoją obronność czy twardo stoi za Ukrainą (co jest w polskim interesie geopolitycznym).
W USA rządzą dziś ludzie szaleni, aroganccy i niekompetentni (co dobitnie ilustruje DOGE kierowany przez Muska, najgłupsza wojna celna czy afera Signalgate).
To nie Niemcy, ale USA prą dziś do resetu stosunków z Rosją.
5 6
odpowiedź
User
Adam
Ale laski do ruch ania znalazłem na 𝐙𝐍𝗔𝗠𝗖𝐈𝗘.𝗣𝗟
2 1
odpowiedź