53,8 mln tabletów sprzedanych w III kw., Apple przed Samsungiem
W III kwartale 2014 roku na całym świecie sprzedano 53,8 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w III kwartale 2014 roku wzrosła o 11,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 (48,3 mln). Ponadto była o 11,2 proc. wyższa niż w II kwartale br.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo kolejnego wyraźnego spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 12,8 proc., z 14,1 mln do 12,3 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 29,2 proc. do 22,8 proc.).
Drugi w rankingu Samsung co prawda zanotował wzrost sprzedaży swoich tabletów (o 5,6 proc., z 9,3 mln do 9,9 mln sztuk), ale jego rynkowy udział zmalał z 19,3 proc. do 18,3 proc.
Kolejne miejsca zajęły Asus i Lenovo, a pierwszą piątkę niespodziewanie zamyka firma RCA.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W III KW. 2014 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | III KW. 2014 SPRZEDAŻ | III KW. 2014 UDZIAŁ W RYNKU | III KW. 2013 SPRZEDAŻ | III KW. 2013 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple | 12.3 | 22.8% | 14.1 | 29.2% | -12.8% |
2. Samsung | 9.9 | 18.3% | 9.3 | 19.3% | 5.6% |
3. Asus | 3.5 | 6.5% | 3.6 | 7.4% | -0.9% |
4. Lenovo | 3.0 | 5.7% | 2.3 | 4.8% | 30.6% |
5. RCA | 2.6 | 4.9% | 0.9 | 1.8% | 194.0% |
Pozostałe | 22.5 | 41.8% | 18.1 | 37.4% | 24.4% |
SUMA | 53.8 | 100.0% | 48.3 | 100.0% | 11.5% |
Dołącz do dyskusji: 53,8 mln tabletów sprzedanych w III kw., Apple przed Samsungiem