4,7 proc. więcej na reklamę zewnętrzną, reklama tranzytowa 18 proc. w górę
W pierwszych trzech kwartałach br. wpływy firm reklamy zewnętrznej raportujących do IGRZ wyniosły 355,2 mln zł, o 4,7 proc. więcej niż rok wcześniej, a wartość całego rynku jest szacowana na 401,8 mln zł. Nakłady na samą reklamę tranzytową osiągnęły wartość 20,3 mln zł, o 18 proc. więcej niż przed rokiem.
W samym trzecim kwartale br. przychody firm raportujących do Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wyniosły 117,5 mln zł, wobec 113,2 mln zł rok wcześniej. 21,5 proc. tych inwestycji pochodzi z branży handlowej, 12 proc. - z mediów, 11,4 proc. - od producentów napojów i alkoholi, 10 proc. - z branży określanej jako czas wolny, a 9,7 proc. - z sektora telekomunikacyjnego.
Q3 OOH 2016 SEKTOR |
|
HANDEL |
21,5% |
MEDIA |
14,0% |
NAPOJE I ALKOHOLE |
11,4% |
CZAS WOLNY |
10,0% |
TELEKOMUNIKACJA |
9,7% |
POZOSTAŁE SEKTORY |
33,4% |
- Rynek reklamy OOH utrzymuje od początku roku dynamikę wzrostu na poziomie bliskim 5 procent. Zgodnie z naszymi prognozami. Wbrew zakrojonej na szeroką skalę „walki” z systemowymi nośnikami reklamy w niektórych miastach, zwłaszcza w Warszawie - komentuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ. - Dla przedsiębiorców z branży taka sytuacja pozostaje niezrozumiała. Preferuje bowiem bylejakość i geszefciarstwo, z którymi urzędnicy miejscy jakoś „nie chcą walczyć”. Gorsze wypiera lepsze. Dlatego profesjonalne firmy wykazują czym naprawdę jest profesjonalizm. Inwestują w jakość nośników i nowoczesne rozwiązania dotyczące wykorzystania powierzchni ekspozycyjnych - dodaje.
Wydatki na cyfrową reklamę zewnętrzną od stycznia do września br. zostały oszacowane na 16,9 mln zł. Liderem tego segmentu jest niezmiennie firma Screen Network.
Według IGRZ w całym br. wartość reklamy zewnętrznej wzrośnie o 5 proc. - Prognoza krótkoterminowa pozytywna. Warunki makroekonomiczne niekorzystne w dalszej perspektywie. Rok 2017 będzie przełomowym i doprowadzi do zmian strukturalnych na rynku OOH, oznaczającym finalny etap jego konsolidacji - uważa Lech Kaczoń. - Ewentualne uchwały reklamowe w największych miastach (o ile w ogóle wejdą w życie) mogą spowodować niepokoje społeczne na rynku i jego osłabienie - zaznacza.
Dołącz do dyskusji: 4,7 proc. więcej na reklamę zewnętrzną, reklama tranzytowa 18 proc. w górę