20 chętnych na udziały PBI - ruszają rozmowy
20 podmiotów zgłosiło chęć objęcia udziałów w Polskich Badaniach Internetu. W związku z tym spółki podzieli je na dwie grupy akcjonariuszy.
Od połowy marca do końca kwietnia 20 podmiotów zadeklarowało chęć objęcia udziałów w Polskich Badaniach Internetu. Przypomnijmy, że decyzję o odstąpieniu części swoich aktywów współzałożyciele spółki (Gazeta.pl, Interia.pl, Onet.pl, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita OnLine) podjęli w ramach konsultacji z branżą internetową dotyczących zmian w badaniu Megapanel (więcej). Okres składania zgłoszeń przedłużono natomiast do końca kwietnia w odpowiedzi na prośby zainteresowanych tymi udziałami (więcej).
Obecnie PBI rozpoczyna rozmowy ze wszystkimi podmiotami, przy czym podzieliło je na dwie grupy: udziałowców mniejszościowych i udziałowców na poziomie założycielskim. Tymi pierwszymi mogą zostać firmy, których serwisy internetowe (wg danych Megapanelu i bazy WhoIs) mają na własnej powierzchni reklamowej łączny zasięg wynoszący minimum 20 proc. polskiego rynku, natomiast w przypadku tych drugich to kryterium wynosi 50 proc. Ponadto podmioty wchodzące w skład grup kapitałowych mogą być reprezentowane wyłącznie przez jedną spółkę z danej grupy. Każdy z udziałowców na poziomie założycielskim może wyznaczyć do rady nadzorczej PBI jednego członka, natomiast udziałowcy mniejszościowi mogą razem delegować swojego reprezentanta, o ile ich wspólne aktywa osiągają poziom udziałowca założycielskiego.
Firmy, które zgłosiły chęć objęcia udziałów PBI, ale nie spełniają tych warunków, otrzymają możliwość zasiadania w nowej, zmienionej radzie badania Megapanel. Po rozszerzeniu tego gremium dla utrzymania sprawności decyzyjnej zostanie w nim wydzielone prezydium. Ogółem w radzie Megapanelu przewidziano miejsce dla reprezentantów PBI, agencji badawczych, domów mediowych, organizacji branżowych i sieci reklamowych.
Dołącz do dyskusji: 20 chętnych na udziały PBI - ruszają rozmowy