SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Oto najpopularniejsze serwisy i aplikacje internetowe w Polsce. Wreszcie są wyniki Mediapanelu

Ze spory opóźnieniem podano wyniki badania Mediapanel, od razu ze stycznia i lutego 2025 roku. Wśród wydawców portalu liderem dalej jest Grupa Polsat-Interia, wyprzedzająca Ringier Axel Springer Polska i Wirtualną Polskę.

Fot. Pixabay Fot. Pixabay

Opóźnienie publikacji wyników Mediapanelu ze stycznia br. wynika z decyzji Wirtualnej Polski Holding, która z końcem 2024 roku usunęła ze swoich serwisów i aplikacji skrypty pozwalające na pomiar ich odwiedzalności w ramach tego badania. W praktyce zmieniła ich status z audytowanych na nieaudytowane.

– Decyzja była pochodną spostrzeżeń wynikających z przygotowywania do migracji naszych serwisów na nową platformę technologiczną. W efekcie wypięliśmy m.in. okodowanie Google, które tak jak Gemiusa, nie przynosi nam żadnych korzyści biznesowych. Przy decyzji dotyczącej Gemiusa kierowaliśmy się też faktem, że nasi globalni konkurenci, będąc w wynikach Mediapanelu, nie posiadają takiego oskryptowania – tłumaczył Michał Siegieda, rzecznik prasowy i dyrektor ds. komunikacji w Wirtualnej Polsce Holding.

Odpowiadające za realizację Mediapanelu firmy PBI i Gemius publikację wyników za styczeń odłożyły na drugą połowę lutego. – Wykryliśmy nieścisłość w produkcji internetowych wyników badania Mediapanel, która związana jest ze zmianą statusu dużego zbioru domen z audytowanych na nieaudytowane. Aby zapewnić najwyższą jakość dostarczanych danych, podjęliśmy decyzję o ponownym przeliczeniu i publikacji wyników począwszy od stycznia 2025 r. – wyjaśniły.

Potem wyniki przesunięto jeszcze raz, na 3 marca, zapowiadając, że od razu pojawią się też dane z lutego. Ostatecznie wyniki pojawiły się w czwartek.

Wirtualna Polska z większą stratą do RASP

W zestawieniu wydawców kolejność na pierwszych ośmiu miejscach w lutym br. jest taka sama jak w grudniu ub.r. Grupa Google przyciągnęła 28,91 mln polskich internautów, każdego średnio na 21 godzin, 56 minut i 24 sekundy, zaś Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) – 26,19 mln użytkowników oraz 23 godzin, 24 minuty i 27 sekund.

Poziom 20 mln odwiedzających przekracza jeszcze trzech wydawców, dla których Polska jest głównym lub jedynym rynkiem działalności. W tej grupie oprócz e-commerce’owej Grupy Allegro (21,69 mln użytkowników w lutym) jest dwóch wydawców portali horyzontalnych.

W styczniu br. na czele wśród nich był Ringier Axel Springer Polska – miał 21,90 mln użytkowników, wyprzedzając Grupę Polsat-Interia (20,86 mln), natomiast w lutym ten drugi wydawca przyciągnął 20,75 mln internautów, a RASP – 20,65 mln.

Grupa Wirtualna Polska w styczniu br. zanotowała 19,89 mln odwiedzających, a w lutym – 19,51 mln. Jej strata do Ringier Axel Springer Polska znacząco wzrosła. W grudniu ub.r. WP miała 20,59 mln użytkowników, a RASP 20,63 mln, natomiast miesiąc wcześniej było to odpowiednio 20,5 i 20,53 mln.

Z TikToka w lutym skorzystało 15,23 mln internautów, spędzając przeciętnie po 18 godzin, 32 minuty i 27 sekund.

Interia.pl przed WP.pl

W rankingu domen niezagrożonym liderem jest Google.com, które w lutym odwiedziło 26,78 mln polskich internautów, spędzając średnio godzinę, 42 minuty i 2 sekundy.

Na trzeciej pozycji umocnił się Onet.pl, który w zeszłym miesiącu przyciągnął 16,22 mln użytkowników, o ponad 1,2 mln więcej niż Interia.pl (14,96 mln). Natomiast Interia.pl wyprzedziła WP.pl, która w styczniu miała 15,05 mln odwiedzających, a miesiąc później 14,93 mln. W listopadzie i grudniu ub.r. WP.pl była nad Interia.pl.

Pod względem ruchu na komputerach na czwartą pozycję wskoczyła Grupa Microsoft – MSN, która w styczniu przyciągnęła 9,23 mln użytkowników, a w lutym – 8,63 mln. Niżej znalazły się Ringier Axel Springer Polska, Grupa Wirtualna Polska i Grupa Polsat-Interia, które w zeszłym miesiącu zanotowały odpowiednio 8,31, 7,28 i 6,8 mln odwiedzających.

W grudniu i listopadzie ub.r. Wirtualna Polska była przed Grupą Microsoft – MSN oraz Ringier Axel Springer Polska.

Netfliksa na komputerach odwiedziło w lutym br. 2,94 mln polskich internautów, spędzając średnio po 9 godzin, 12 minut i 47 sekund.

Najpopularniejsze serwisy i aplikacje w mobile'u

Na smartfonach i tabletach witryny i aplikacje Grupy Google w lutym zanotowały 26,2 mln polskich użytkowników oraz 18 godzin, 3 minuty i 35 sekund przeciętnego czasu korzystania, zaś te należące do Meta Platforms (bez WhatsAppa) – 24,64 mln internautów oraz 22 godziny, 49 minut i 28 sekund średniego czasu.

Wśród rodzimych wydawców na czele jest Grupa Polsat-Interia, która przyciągnęła 19,67 mln odwiedzających, każdego przeciętnie na 44 minuty i 27 sekund.


Wśród aplikacji mobilnych niezmiennie dominują te należące do Google i Meta Platforms. W lutym aplikacja Google przyciągnęła 24,53 mln polskich internautów, każdego średnio na godzinę i 28 sekund. Facebook zanotował zaś 21,95 mln użytkowników oraz 14 godzin, 28 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania, zaś Messenger – 21,17 mln odwiedzających oraz 7 godzin, 22 minuty i 51 sekund średniego czasu.

Natomiast z aplikacji TikToka każdy z 12,11 mln użytkowników korzystał przeciętnie przez 23 godziny, 14 minut i 31 sekund.


Dołącz do dyskusji: Oto najpopularniejsze serwisy i aplikacje internetowe w Polsce. Wreszcie są wyniki Mediapanelu

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
23d323
większych tych grafik kurła nie dało się wstawić deobillu ???
5 1
odpowiedź
User
A&G
U mnie najpopularniejszym serwisem jest xvideo. :-)
4 1
odpowiedź
User
prawda objawiona
onet+wp+interia, od kilku lat to ostatnie źródło rzetelnej informacji. Zaglądam tam jak się pomylę.
Kiedyś interia to był świetny portal. Dziś wszystko od jednego szablonu cięte. Tam prawdy się nie doczytamy, gdy prawda jest niezgodna z "kierownikami" państwa kolonialnego nadwiślańskiego.
3 1
odpowiedź