SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Oto najpopularniejsze serwisy i aplikacje internetowe w Polsce. Wreszcie są wyniki Mediapanelu

Ze spory opóźnieniem podano wyniki badania Mediapanel, od razu ze stycznia i lutego 2025 roku. Wśród wydawców portalu liderem dalej jest Grupa Polsat-Interia, wyprzedzająca Ringier Axel Springer Polska i Wirtualną Polskę.

Fot. Pixabay Fot. Pixabay

Opóźnienie publikacji wyników Mediapanelu ze stycznia br. wynika z decyzji Wirtualnej Polski Holding, która z końcem 2024 roku usunęła ze swoich serwisów i aplikacji skrypty pozwalające na pomiar ich odwiedzalności w ramach tego badania. W praktyce zmieniła ich status z audytowanych na nieaudytowane.

– Decyzja była pochodną spostrzeżeń wynikających z przygotowywania do migracji naszych serwisów na nową platformę technologiczną. W efekcie wypięliśmy m.in. okodowanie Google, które tak jak Gemiusa, nie przynosi nam żadnych korzyści biznesowych. Przy decyzji dotyczącej Gemiusa kierowaliśmy się też faktem, że nasi globalni konkurenci, będąc w wynikach Mediapanelu, nie posiadają takiego oskryptowania – tłumaczył Michał Siegieda, rzecznik prasowy i dyrektor ds. komunikacji w Wirtualnej Polsce Holding.

Odpowiadające za realizację Mediapanelu firmy PBI i Gemius publikację wyników za styczeń odłożyły na drugą połowę lutego. – Wykryliśmy nieścisłość w produkcji internetowych wyników badania Mediapanel, która związana jest ze zmianą statusu dużego zbioru domen z audytowanych na nieaudytowane. Aby zapewnić najwyższą jakość dostarczanych danych, podjęliśmy decyzję o ponownym przeliczeniu i publikacji wyników począwszy od stycznia 2025 r. – wyjaśniły.

Potem wyniki przesunięto jeszcze raz, na 3 marca, zapowiadając, że od razu pojawią się też dane z lutego. Ostatecznie wyniki pojawiły się w czwartek.

Wirtualna Polska z większą stratą do RASP

W zestawieniu wydawców kolejność na pierwszych ośmiu miejscach w lutym br. jest taka sama jak w grudniu ub.r. Grupa Google przyciągnęła 28,91 mln polskich internautów, każdego średnio na 21 godzin, 56 minut i 24 sekundy, zaś Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) – 26,19 mln użytkowników oraz 23 godzin, 24 minuty i 27 sekund.

Poziom 20 mln odwiedzających przekracza jeszcze trzech wydawców, dla których Polska jest głównym lub jedynym rynkiem działalności. W tej grupie oprócz e-commerce’owej Grupy Allegro (21,69 mln użytkowników w lutym) jest dwóch wydawców portali horyzontalnych.

W styczniu br. na czele wśród nich był Ringier Axel Springer Polska – miał 21,90 mln użytkowników, wyprzedzając Grupę Polsat-Interia (20,86 mln), natomiast w lutym ten drugi wydawca przyciągnął 20,75 mln internautów, a RASP – 20,65 mln.

Grupa Wirtualna Polska w styczniu br. zanotowała 19,89 mln odwiedzających, a w lutym – 19,51 mln. Jej strata do Ringier Axel Springer Polska znacząco wzrosła. W grudniu ub.r. WP miała 20,59 mln użytkowników, a RASP 20,63 mln, natomiast miesiąc wcześniej było to odpowiednio 20,5 i 20,53 mln.

Z TikToka w lutym skorzystało 15,23 mln internautów, spędzając przeciętnie po 18 godzin, 32 minuty i 27 sekund.

Interia.pl przed WP.pl

W rankingu domen niezagrożonym liderem jest Google.com, które w lutym odwiedziło 26,78 mln polskich internautów, spędzając średnio godzinę, 42 minuty i 2 sekundy.

Na trzeciej pozycji umocnił się Onet.pl, który w zeszłym miesiącu przyciągnął 16,22 mln użytkowników, o ponad 1,2 mln więcej niż Interia.pl (14,96 mln). Natomiast Interia.pl wyprzedziła WP.pl, która w styczniu miała 15,05 mln odwiedzających, a miesiąc później 14,93 mln. W listopadzie i grudniu ub.r. WP.pl była nad Interia.pl.

Pod względem ruchu na komputerach na czwartą pozycję wskoczyła Grupa Microsoft – MSN, która w styczniu przyciągnęła 9,23 mln użytkowników, a w lutym – 8,63 mln. Niżej znalazły się Ringier Axel Springer Polska, Grupa Wirtualna Polska i Grupa Polsat-Interia, które w zeszłym miesiącu zanotowały odpowiednio 8,31, 7,28 i 6,8 mln odwiedzających.

W grudniu i listopadzie ub.r. Wirtualna Polska była przed Grupą Microsoft – MSN oraz Ringier Axel Springer Polska.

Netfliksa na komputerach odwiedziło w lutym br. 2,94 mln polskich internautów, spędzając średnio po 9 godzin, 12 minut i 47 sekund.

Najpopularniejsze serwisy i aplikacje w mobile'u

Na smartfonach i tabletach witryny i aplikacje Grupy Google w lutym zanotowały 26,2 mln polskich użytkowników oraz 18 godzin, 3 minuty i 35 sekund przeciętnego czasu korzystania, zaś te należące do Meta Platforms (bez WhatsAppa) – 24,64 mln internautów oraz 22 godziny, 49 minut i 28 sekund średniego czasu.

Wśród rodzimych wydawców na czele jest Grupa Polsat-Interia, która przyciągnęła 19,67 mln odwiedzających, każdego przeciętnie na 44 minuty i 27 sekund.


Wśród aplikacji mobilnych niezmiennie dominują te należące do Google i Meta Platforms. W lutym aplikacja Google przyciągnęła 24,53 mln polskich internautów, każdego średnio na godzinę i 28 sekund. Facebook zanotował zaś 21,95 mln użytkowników oraz 14 godzin, 28 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania, zaś Messenger – 21,17 mln odwiedzających oraz 7 godzin, 22 minuty i 51 sekund średniego czasu.

Natomiast z aplikacji TikToka każdy z 12,11 mln użytkowników korzystał przeciętnie przez 23 godziny, 14 minut i 31 sekund.


Dołącz do dyskusji: Oto najpopularniejsze serwisy i aplikacje internetowe w Polsce. Wreszcie są wyniki Mediapanelu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl