SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa CCC z rekordowym zyskiem. Oszczędza na reklamach, e-commerce rośnie wolniej

W zeszłym roku grupa CCC przy wzroście przychodów o 9 proc. wypracowała pierwszy zysk netto od epidemii. Firma ograniczyła wydatki reklamowe, a jej najmocniej rosnącą siecią sklepową pozostaje HalfPrice.

W minionym roku obrotowym, od lutego 2024 do stycznia 2025 roku, grupa CCC wypracowała 10,3 mld zł przychodów sprzedażowych, o 9,1 proc. więcej niż przed rokiem (9,44 mld zł). To rekordowy wynik w historii firmy. W 2022 roku (czyli przez 12 miesięcy do stycznia 2023) jej wpływy wyniosły 9,12 mld zł, rok wcześniej – 7,59 mld, zaś w najmocniej obciążonym epidemią 2020 roku – 5,64 mld.

Całoroczne przychody sieci CCC poszły w górę o 9,5 proc. do 4,38 mld zł (w samym czwartym kwartale – o 6,4 proc.). Dużo wyższą dynamikę zanotował HalfPrice – o 27,8 proc. do 1,81 mld zł, z czego o 29,1 proc. w czwartym kwartale.

CZYTAJ TEŻ: Jeszcze więcej Reeboka i Shaqa. Tak chce rosnąć grupa CCC

Całoroczna sprzeda porównywalna w CCC zwiększyła się o 9,5 proc. (w czwartym kwartale nastąpił spadek o 3,4 proc.), a w HalfPrice – o 6,1 proc. (a o 8,5 proc. w czwartym kwartale).

eobuwie i Modivo skupiają się na zyskownych rynkach

Wpływy eobuwia wzrosły o 5 proc. do 2,98 mld zł (przy czym w czwartym kwartale nastąpił spadek o 4,2 proc.), a w przypadku Modivo zmalały o 3,9 proc. do 1,05 mld zł. W sprawozdaniu grupy CCC zaznaczono, że na dynamikę przychodów Grupy Modivo (obejmującej eobuwie i Modivo) „wpływ miały przede wszystkim strategiczne decyzje związane z zakończeniem działalności na mniej rentownych rynkach (m.in. Francja, Szwecja, Szwajcaria, Austria) i koncentracji na kluczowym regionie Europy Środkowo-Wschodniej, a także zapowiadanego ograniczenia wydatków na performance marketing i koncentracji na pozyskaniu ruchu do najbardziej rentownych produktów”.

Z kolei całoroczna sprzedaż platformy DeeZee zmniejszyła się o 9,6 proc. do 81,6 mln zł.

W Polsce grupa CCC wypracowała wzrost przychodów o 14,7 proc. do 5,89 mld zł, o wiele wyższy niż na rynkach zagranicznych.

Sieć CCC osiągnęła wzrost całorocznego zysku operacyjnego z 315,6 do 615,9 mln zł, a HalfPrice – z 32,6 do 231,7 mln. Na plus wyszły pod tym względem eobuwie (w górę ze 125,5 mln zł straty do 140,5 mln zysku) i Modivo (z 44,8 mln zł straty do 49,6 mln zysku).

Spadek zanotowało jedynie DeeZee – z 6 mln zł zysku do 2,1 mln straty.

CZYTAJ TEŻ: W CCC, HalfPrice i eobuwiu subskrypcja za zniżki na wszystko. Koniec umawiania się na przymierzanie

Ponad tysiąc sklepów grupy CCC

Na koniec stycznia 2025 roku do grupy CCC należało 1 038 sklepów stacjonarnych w 20 krajach o łączne powierzchni handlowej 856,2 tys. metrów kwadratowych. Rok wcześniej firma miała 979 placówek o powierzchni 787,4 tys. metrów.

W sieci CCC nastąpił wzrost z 796 do 816 sklepów, a w przypadku HalfPrice – ze 123 do 152.

Sprzedaż internetowa firmy rosła znacznie słabiej od tej w sklepach stacjonarnych, w konsekwencji jej udział w łącznych przychodach zmalał o 4 pkt proc. do 42 proc.

To skutek przede wszystkim wzrostu wpływów eobuwia tylko o 5 proc. (spadku e-commerce w tym obszarze o 2 pkt proc. do 88 proc.) oraz zmniejszenia się sprzedaży Modivo o 4 proc. (w tej sieci e-commerce stanowił 96 proc.).

Za to w sieci CCC sprzedaż internetowa stanowiła 15 proc. przychodów, tyle samo co przed rokiem.

Mniej na reklamy

Całoroczne wydatki sklepowo-sprzedażowe grupy CCC zmalały r/r minimalnie – o 0,2 proc. do 3,86 mld zł, przy czym w czwartym kwartale spadek wyniósł już 5,3 proc. Koszty pracownicze poszły w górę o 2,9 proc. do 1,02 mld zł (ale w czwartym kwartale zmalały o 1,8 proc.), a te sklasyfikowane jako pozostałe – o 11,6 proc. do 408,9 mln.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Kwotowo najmocniej zmniejszyły się nakłady reklamowe: w całym roku o 7,7 proc. do 865,3 mln zł, z czego w czwartym kwartale aż o 21,7 proc. do 202,6 mln.

Z kolei koszty ogólnego zarządu minionym roku zmalały o 15,3 proc. do 326,2 mln zł, z czego wydatki pracownicze – o 38,9 proc. do 103,5 mln.

Całoroczny zysk EBITDA grupy CCC zwiększył się 778,4 mln do 1,63 mld zł, a zysk operacyjny poszybował ze 183,9 mln do 1,04 mld zł. Z kolei rentowność netto poszła w górę ze 124,7 mln zł straty do 1,02 mld zysku.

Firma wypracowała pierwszy zysk netto od wybuchu epidemii. To zarazem jej rekordowy zysk netto w historii. W 2020 roku zanotowała 1,28 mld zł straty netto, a dwa lata później – 443,9 mln. Także w przedcovidowym 2019 roku była na minusie (27,5 mln zł straty), z drugiej strony w 2014 roku zarobiła na czysto 420,1 mln zł.

Silniejsza synergia wszystkich Spółek w Grupie - w tym centralizacja zespołów i procesów, maksymalizacja wykorzystania omnichannelowego modelu biznesowego oraz większy udział produktów licencyjnych w ofercie, przynoszą oczekiwane efekty w postaci coraz bardziej rentownego biznesu – stwierdził w komunikacie prasowym Dariusz Miłek, prezes i główny akcjonariusz grupy CCC.

– Po wyprowadzeniu szyldów CCC i HalfPrice na wysokie poziomy rentowności, nasze działania koncentrują się obecnie na poprawie wyników Grupy Modivo. Efekty tych prac widzimy w skokowym umocnieniu rentowności biznesu online w ostatnich dwóch kwartałach. Pełne efekty realizowanych działań pokażemy w kolejnych okresach – dodał.

We wtorek na koniec sesji giełdowej za akcję grupy CCC płacono 244,5 zł, o 162,6 proc. więcej niż przed rokiem (od początku stycznia walory zdrożały o 33 proc.). Przy takim kursie wycena firmy wynosi 18,83 mld zł.

Dołącz do dyskusji: Grupa CCC z rekordowym zyskiem. Oszczędza na reklamach, e-commerce rośnie wolniej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl