SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Twórcy CDA znów chcą mieć je w całości. Tyle zapłacą innym inwestorom

Łukasz i Jarosław Ćwiekowie, założyciele i szefowie firmy CDA, ogłosili wezwanie dotyczące kupna ok. 3 proc. akcji spółki. Chcą za nie zapłacić 7,33 mln zł.

Jarosław Ćwiek, fot. materiały prasowe CDA Jarosław Ćwiek, fot. materiały prasowe CDA

W ramach ogłoszonego w środę wezwania dyrektor generalny CDA Łukasz Ćwiek chce kupić 204,3 tys. akcji stanowiących 1,33 proc. liczby głosów na walnym zgromadzeniu spółki, a jej prezes Jarosław Ćwiek – 110 tys. walorów (0,72 proc. głosów).

Obaj proponują po 23,30 zł za akcję, co oznacza że całą pulę chcą zapłacić 7,33 mln zł. W wezwaniu pośredniczy Dom Maklerski BDM.

Zaznaczono, że średnia arytmetyczna ze średnich dziennych cen ważonych wolumenem obrotu akcjami spółki w ciągu sześciu miesięcy przed zawiadomieniem o zamiarze ogłoszenia wezwania wyniosła 22,88 zł, zaś w ciągu trzech miesięcy – 23,30 zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Zapisy do sprzedaży walorów CDA będą przyjmowane od 8 maja do 9 czerwca. Rozliczenie ich sprzedaży zaplanowano na 17 czerwca.

CDA ma zniknąć w giełdy

Obecnie Łukasz Ćwiek ma akcje CDA stanowiące 62,02 proc. kapitału i dające 62,67 proc. głosów na walnym zgromadzeniu, Jarosław Ćwiek – 33,96 proc. kapitału i 34,3 proc. głosów, a kontrolowana przez nich właścicielsko spółka CWMedia – 0,97 proc. kapitału i 0,98 proc. głosów.

W efekcie wezwania Ćwiekowie i CWMedia chcą posiadać 100 proc. walorów CDA. Będzie to oznaczać, że spółka zostanie wycofana z bocznego rynku warszawskiej giełdy, na którym jest notowana od wiosny 2019 roku (w ofercie pierwotnej sprzedała 155 tys. swoich akcji po 5,50 zł za sztukę).

Przez ostatnie 12 miesięcy akcje firmy staniały o 7 proc. W czerwcu ub.r. kurs sięgnął pułapu 30 zł, po czym mocno w dół poszedł na przełomie czerwca i lipca, gdy spółka zawiesiła swoje rekomendacje co do wypłaty dywidend, przyznając, że procedowana wówczas w parlamencie nowelizacja prawa autorskiego (weszła w życie we wrześniu) może obniżyć jej rentowność.

Przy czym w czerwcu ub.r. CDA wypłaciło akcjonariuszom rekordowo dużo w swojej historii – 24,73 mln zł (po 2,40 zł na akcję). W 2023 roku dywidenda wyniosła 15,91 mln zł, rok wcześniej – o 18,92 mln, w 2021 roku – 18,34 mln, w 2020 roku – 7,11 mln, zaś rok wcześniej – 5,08 mln.

W sumie przez sześć lat przekazała inwestorom 90 mln zł. Zgodnie ze strukturą kapitału ok. 97 proc. tej kwoty trafiło do Łukasza i Jarosława Ćwieków oraz firmy CWMedia.

CDA z rekordowymi przychodami i zyskiem

W 2024 roku CDA wypracowało 104,31 mln zł, co wobec 85,14 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 22,5 proc. Stanowiące zdecydowaną większość wpływy z subskrypcji streamingowych zwiększyły się o 18,2 proc. – z 76,92 do 90,94 mln zł. Na koniec ub.r. z platformy CDA Premium korzystało dokładnie 390 762 subskrybentów (13 proc. więcej niż przed rokiem), zaś z osobnej usługi CDA TV ze streamingiem stacji telewizyjnych – 364 440 (po wzroście o 14 proc. r/r).

– W zakresie segmentu VOD stale pozyskiwaliśmy nowych dystrybutorów treści, a także rozwijaliśmy aplikację serwisu, wprowadzając usprawnienia oraz nowe sekcje tematyczne. CDA TV zostało z kolei wzbogacone o takich dostawców treści, jak The Walt Disney Company i Viasat World Limited – wskazał w liście do akcjonariuszy Jarosław Ćwiek, prezes CDA.

Z kolei przychody sklepu internetowego Kapitan.pl (wcześniej KapitanBomba.pl) z gadżetami i ubraniami poszły w górę z 6,19 do 11,45 mln zł, a ich udział w łącznych wpływach firmy – z 7,3 do 11 proc. Natomiast wpływy z reklam, emitowanych w darmowej części CDA.pl, zmalały z 1,38 do 1,28 mln zł.

– W ubiegłym roku prowadziliśmy liczne działania związane z rozwojem sklepu internetowego Kapitan.pl. Wdrożyliśmy aplikację e-commerce dla urządzeń HbbTV w telewizji naziemnej. Aplikacja umożliwia przeglądanie oferty sklepu oraz kompletowanie zamówień bezpośrednio przez telewizor, co stanowi będzie pierwsze tego typu wdrożenie w Polsce – wyliczył Jarosław Ćwiek.

40 mln zł na treści

Wydatki operacyjne CDA zwiększyły się mocniej od przychodów – o 30,2 proc. do 71,35 mln zł, z czego koszty usług obcych wzrosły z 47,5 do 60,5 mln zł. – W roku 2024 wydaliśmy na prawa autorskie i usługi licencyjne ponad 40 mln zł - kwotę o ponad 30 proc. większą, niż w roku 2023. W porównaniu, analogiczny wzrost kosztów pomiędzy latami 2023 a 2022 wyniósł niewiele ponad 10 proc. – wskazał prezes spółki.

– Wzrost kosztów odzwierciedla rozwój platformy, która dzięki konsekwentnej strategii, skutecznemu poszukiwaniu nowych dostawców i zacieśnianiu współpracy z już obecnymi, zapewnia użytkownikom atrakcyjne treści najwyższej jakości – wyjaśnił.

Firma wypracowała w 2024 roku 32,99 mln zł zysku operacyjnego i 26,44 mln zł zysku netto, wobec odpowiednio 30,42 i 24,84 mln zł. To rekordowo wysokie kwoty w historii spółki, przy czym jej marże zmalały: na poziomie netto z 29,3 do 25,45 proc.

– W nadchodzących kwartałach priorytetami dla Spółki będzie rozwój sklepu kapitan.pl. Planujemy także dalszą rozbudowę sekcji CDA Premium i CDA Premium Free, pozyskiwanie nowych dostawców filmów i treści, rozwój technologiczny platformy, poszukiwanie i penetrację nowych kanałów dystrybucji oraz współpracę z kolejnymi partnerami – zapowiedział Jarosław Ćwiek.

Dołącz do dyskusji: Twórcy CDA znów chcą mieć je w całości. Tyle zapłacą innym inwestorom

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl