2,1 mln widzów jesiennej edycji „Milionerów”. Teleturniej dla TVN zarobił 56,17 mln zł
Jesienną edycję „Milionerów” oglądało średnio 2,08 mln osób, o 270 tys. widzów mniej niż wiosną, ale o 1,28 mln więcej niż „Singielkę” pokazywaną w tym paśmie rok temu. TVN w czasie emisji teleturnieju zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 56,17 mln zł.
Nowe odcinki „Milionerów” na antenie TVN oglądać można było od poniedziałku do czwartku o godz. 20.55, w okresie od 5 września do 7 grudnia 2017 roku. Śledziło je średnio 2,08 mln widzów. Przełożyło się to na 13,45 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14,16 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,39 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek z 7 grudnia br., który oglądało średnio 2,95 mln widzów. Był to jeden z dwóch specjalnych odcinków „Milionerów” z udziałem gwiazd „Listów do M. 3”. Drugi z nich, wyemitowany dzień wcześniej, śledziło 2,21 mln osób.
Dziewięć z dziesięciu topowych odcinków pokazanych zostało w czwartki, czyli w dzień w którym TVP2 w paśmie nadawania „Milionerów” nie emitowała popularnych seriali (w poniedziałki i wtorki stacja pokazywała „M jak miłość”, a w środy - „Na dobre i na złe”).
Dla porównania, wiosenne odcinki reaktywowanych „Milionerów” śledziło średnio 2,35 mln widzów. Przełożyło się to na 14,86 proc. udziału w 4+, 17,40 proc. w 16-49 oraz 16,62 proc. w 16-59. Oznacza to, że teleturniej stracił 270 tys. widzów.
Jesienią ub.r. TVN w obecnym paśmie „Milionerów” pokazywał drugi sezon „Singielki”, który śledziło 800 tys. widzów. Przełożyło się to na 5 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 7,03 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,30 proc. w grupie 16-59. W tym ujęciu teleturniej podniósł widownię swojego pasma aż o 1,28 mln widzów.
TVN w czasie emisji teleturnieju był wiceliderem oglądalności w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce o tej porze zajęła Dwójka, a jej udział wyniósł 25,91 proc. Stacja ta jednak w poniedziałki i we wtorki o tej porze emitowała serial „M jak miłość”, a w środy - „Na dobre i na złe” (obie produkcje gromadzą po kilka mln widzów), natomiast w czwartki pokazywana była „Pierwsza randka”. Trzeci był Polsat (filmy, „The brain. Genialny umysł”, „Supermodelka Plus Size”, „Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”; 8,79 proc.), a czwarta - TVP1 (różne audycje, w tym gł.: Teatr TV, „Riviera”, „Wielkie testy” i „Ojciec Mateusz”; 8,42 proc.).
Taka sama kolejność stacji jest również wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.
Wpływy reklamowe TVN wokół emisji teleturnieju wyniosły 56,17 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Reaktywowany teleturniej ponownie prowadzi Hubert Urbański. Obecnie program trwa tylko 25 minut.
Przypomnijmy, że „Milionerzy” na antenie TVN byli obecni w latach 1999-2003 oraz od stycznia 2008 do końca 2010 roku. Realizacji formatu zaprzestano po odejściu gospodarza Huberta Urbańskiego do Telewizji Polskiej (w 2011 roku został prowadzącym „The Voice of Poland” w TVP2).
Dołącz do dyskusji: 2,1 mln widzów jesiennej edycji „Milionerów”. Teleturniej dla TVN zarobił 56,17 mln zł