10 mld USD z reklam dla portali społecznościowych w 2013 r.
W bieżącym roku globalny przychód portali społecznościowych z reklam wyniesie 5,54 miliarda dolarów.
Nieco mniej niż połowa tej sumy (2,74 mld USD) będzie pochodzić z rynku amerykańskiego - prognozuje eMarketer.
Za oceanem wzrost reklamowego przychodu portali społecznościowych sięga solidnych dwucyfrowych wskaźników, ale w innych krajach są one jeszcze wyższe. Ich udział w całkowitych wpływach z reklam z każdym rokiem będzie rósł i w roku 2013 sięgnie 51,3 proc. Wówczas wartość globalnego rynku ma wynieść niemal 10 miliardów dolarów, z czego 4,81 miliarda dolarów ma pochodzić z USA.
Tak w USA, jak i na całym świecie, większość wpływów z reklam w portalach społecznościowych trafi do Facebooka (więcej na ten temat), a dużo mniejszy udział zanotuje Twitter (więcej na ten temat) i inne serwisy.
Z kolei w swojej pierwszej prognozie dla LinkedIn, analitycy eMarketera przewidują, że skupiony wokół rozwoju kariery i życia zawodowego portal zanotuje w bieżącym roku 140,8 miliona dolarów przychodu z reklam (3 proc. wartości całego rynku). W ciągu ostatnich dwóch lat LinkedIn zanotował tutaj ponad trzykrotny wzrost, ale w kolejnych tempo będzie coraz wolniejsze.
eMarketer odnotowuje, że portale społecznościowe mają coraz większy udział w całkowitych wydatkach na internetową reklamę. Firma szacuje, że w tym roku wyniesie on 8,8 proc. w USA i 6,9 proc. na całym świecie, a w roku 2013 wzrośnie odpowiednio do 11,7 proc. i 9,4 proc.
Dołącz do dyskusji: 10 mld USD z reklam dla portali społecznościowych w 2013 r.