Kilka dni temu chiński startup Butterfly Effect zaprezentował Manusa, czyli agenta AI, który samodzielnie planuje, wykonuje zadania i dostarcza kompletne wyniki. Według “Forbesa” to “pierwszy na świecie w pełni autonomiczny agent AI”. On nie tylko wspiera ludzi, ale wręcz zastępuje ich. - Dopóki to nie będzie udostępnione i nie będzie można zrobić rozbudowanego researchu, warto powstrzymać się z zachwytem i poczekać na możliwość przetestowania – mówi Artur Kurasiński, przedsiębiorca i inwestor.
16 pytań i jedna osoba. Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM na region Europy Środkowej i Wschodniej, odpowiada na nasz kwestionariusz, z którym mierzą się menadżerowie wyróżnieni w naszej liście dziesiątki wpływowych Polek i Polaków w światowych korporacjach.
Media lokalne w obliczu odpływu reklamodawców i powolnej śmierci prasy drukowanej są w coraz trudniejszej sytuacji finansowej. Niektórzy jednak dzięki kreatywności potrafią dywersyfikować źródła przychodów. Tradycyjne kanały przychodów, takie jak reklamy banerowe, są coraz mniej skuteczne - podkreślali uczestnicy debaty podczas Ogólnopolskiego Forum Mediów Lokalnych.
Portal stacji TVN24 zyskał nową oprawę graficzną. Zmieniło się jego logo i wygląd strony głównej, która zyskała większą przejrzystość i nowy układ treści. — Odświeżone logo i szaty graficzne portalu tvn24.pl to pierwszy etap wprowadzania na rynek poszerzonej oferty cyfrowej TVN24 – tłumaczy stacja.
W najnowszym wydaniu newslettera "The Rebooting", ekspert branży medialnej Brian Morrissey, przytacza swoją interesującą rozmowę z Adamem Ryanem, CEO Workweek. Rozmówcy ostrzegają przed przegrzaniem trendu newsletterowego. Ich diagnoza rynku zawiera kilka alarmujących sygnałów.
Kampania Orange “Women's Football”, Publicis Consell Paris jako agencja, Rethink Toronto jako agencja niezależna, Ogilvy jako sieć reklamowa, WPP jako holding reklamowy, Apple jako marka, Anheuser - Busch InBev jako marketer i USA jako kraj - znalazły się na szczycie zestawienia WARC Cerative 100. To ranking najlepiej ocenionych kampanii, agencji, marek i firm na świecie.
Republika zaczęła nadawać wybrane programy z nowego studia. To m.in. „Michał #Rachoń” czy „Kulisy manipulacji”. – To nadal plac budowy, a nie docelowa realizacja z nowych kamer studyjnych i reżyserki. Nadal nie jest to gotowe produkcyjnie. Celujemy w przełom marca i kwietnia, ale raczej będzie to kwiecień – mówi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, szef wydawców stacji.
– 8 na 10 osób w Polsce w wieku 15-75 lat czyta prasę drukowaną lub cyfrową – wynika z danych Polskiego Badania Czytelnictwa. W raporcie “Prasa się liczy. Trendy 2024/2025”, przedstawiano kluczowe informacje na temat tego rynku. Pokazują one prasę w bardzo pozytywnym świetle.
Średnio 811 tys. widzów ogląda drugą edycję programu „The Traitors. Zdrajcy” – wynika z danych Nielsena. Rozrywkowy format TVN, emitowany tej wiosny w nowym paśmie, zyskał widzów w porównaniu do pierwszej edycji emitowanej jednak w innym paśmie.
Na pozycję lidera zasięgowego wśród witryn o tematyce gospodarczo-prawnej awansował Infor.pl, minimalnie wyprzedzając Business Insider Polska. Duży spadek zanotował natomiast Money.pl.
Agnieszka Gajzler, managing director TV & digital content growth director w Wirtualnej Polsce Media, znalazła się na liście znaczących kobiet na świecie w branży branded content. Jest jedyną Polką w zestawieniu Native Advertising Institute.
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów”. Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, m.in. na YouTube, zyskał właśnie nowe studio z autorską scenografią. Zaprojektował i zbudował ją profesor Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, Janek Sikora.
Średnio 1,34 mln widzów śledzi na antenie TVP2 ósmą edycję „The Voice Kids” – wynika z danych Nielsena. Muzyczne talent show gromadzi o 236 tys. widzów mniej niż przed rokiem.
Abonenci platformy satelitarnej Canal+, którzy korzystają z dekodera Pace PVR HD są informowani o konieczności jego wymiany. – Klienci mogą wymienić stary dekoder na nowy bez dodatkowych opłat do 29 maja 2025 roku, o czym informujemy ich w dedykowanej komunikacji – informuje Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska.
TikTok rozszerza, uruchomioną 5 lat temu, funkcję "Parowania Rodziny". Wśród nowych funkcji dla rodziców znalazło się m.in. blokowanie dostępu do TikToka w wybranych godzinach, przejrzystość kontaktów nastolatka czy zmiana jego konta z profilu publicznego na prywatny. Po godzinie 22:00 sekcja aplikacji "Dla Ciebie" zostanie przerwana przez pełnoekranowe powiadomienie z uspokajającą muzyką.
W piątek 21 marca przypada Światowy Dzień Zespołu Downa. W związku z tym tego dnia program informacyjny TVP Poznań „Teleskop” poprowadzą osoby z trisomią 21. chromosomu.
Google udostępniło projekt o nazwie Carbon Footprint dla Google Ads. Jest on dostępny na żądanie dla wybranych reklamodawców w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). W przyszłości stanie się szeroko dostępny.
W lutym w zasięgu sieci optycznej Polskiego Światłowodu Otwartego znalazło się blisko 2,5 tys. nowych domostw z 15 miejscowości. Najwięcej nowych adresów zostało dodanych w Krakowie (377), Radomiu (319) i Warszawie (313). Operator przeprowadził też modernizację sieci HFC do standardu FTTH w blisko 25 tys. gospodarstw domowych.
Polska Spółka Gazownictwa planuje zatrudnić agencję public relations - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
Adam Gaskiewicz i Bartosz Kowalczyk objęli stanowiska client service directorów w agencji Digital Kingdom.