Żabka szykuje sklepy bez kas, sprzedawców wesprze sztuczna inteligencja
Sieć sklepów Żabka pracuje nad formatem sklepów, w których nie będzie kas oraz takich, które będą w pełni zautomatyzowane. Mają to być placówki w lokalizacjach o bardzo dużym natężeniu ruchu. Firma rozpoczęła w związku z tymi planami współpracę z firmą AiFi.
Firma AiFi i Żabka ogłosiły podczas targów technologicznych NRF w Nowym Jorku, że wspólnie wdrożą unikatową na rynku technologię sztucznej inteligencji oraz sensor fusion, łączącej informacje z sensorów rejestrujących różne typy danych jak waga czy obraz.
Celem nawiązanej współpracy ma być wdrożenie konceptu sklepu convenience, w którym będzie można zrobić zakupy bez konieczności korzystania z kasy. W najbliższym czasie ma powstać prototyp takiego dostępnego dla klientów sklepu. Firma AiFi ma dostarczyć nową technologię, umożliwiającą wprowadzenie dodatkowych funkcjonalności sklepów, m.in. stworzenie placówek bezkasowych, które będą w pełni zautomatyzowane i dostępne przez cały rok 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.
Firma ma zaprojektować dla Żabki rozwiązania, które wzbogacą obecne sklepy o nową ścieżkę zakupu dla klienta, z pominięciem kasy, jednocześnie zachowując tradycyjną obsługę sprzedawcy. Placówki te będą korzystać z technologii sztucznej inteligencji AiFi, łącząc informacje z czujników i kamer. Technologia ta korzysta z algorytmów sztucznej inteligencji do analizy danych w czasie rzeczywistym, rozpoznania różnych działań klientów oraz produktów.
Zastosowanie tej technologii ma ułatwić pracę sprzedawców i właścicieli placówek działających pod szyldem Żabki. Wprowadzone rozwiązania pozwolą np. na to, że kierownik sklepu będzie niemal natychmiast wiedzieć kiedy pojawi się konieczność uzupełnienia zapasów na półkach, jaki jest poziom sprzedaży, które produkty sprzedają się najlepiej, a także otrzymają rekomendacje dotyczące kolejnych zamówień.
- Jesteśmy podekscytowani, że jako pierwsi będziemy mogli zaoferować zupełnie nową jakość sklepów na rynku w Europie. Rozwiązania, jakie tworzymy, mają na celu przede wszystkim dopasować się do oczekiwań naszych klientów, oferując im najnowocześniejsze, najbardziej dogodne oraz najszybsze zakupy, jakie istnieją na rynku. Technologia AiFi pozwoli nam zaoferować klientom szybszą obsługę i zoptymalizować zarządzanie tradycyjnymi sklepami przez franczyzobiorców, ułatwiając im codzienne funkcjonowanie. Dodatkowo pracujemy nad rozwojem formatu sklepów w pełni zautomatyzowanych, wykorzystywanych m.in. w lokalizacjach o bardzo dużym natężeniu ruchu. Nie możemy się doczekać, kiedy nasi klienci i franczyzobiorcy wspólnie z nami będą mogli doświadczyć nowego wymiaru robienia codziennych zakupów - komentuje Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu ds. finansowych i rozwoju.
Samoobsługowy sklep Żabka to niemal gotowy do podłączenia kontener, który może działać bez personelu, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Nowa technologia ma być stosowana nie tylko w nowych placówkach, ale też w tych już istniejących.
Żabka ma ponad 5400 placówek. Od 2017 roku właścicielem sieci jest jedna z największych firm private equity i doradztwa inwestycyjnego na świecie CVC Capital Partners.
Firma nie podaje, kiedy zaczną działać pierwsze sklepy samoobsługowe, bez kas.
Dołącz do dyskusji: Żabka szykuje sklepy bez kas, sprzedawców wesprze sztuczna inteligencja