Duży spadek TVP1 - wzrost TVN. „M jak miłość” i „Wydarzenia” hitami
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły serial „M jak miłość ” oraz dzienniki „Wiadomości” i „Fakty”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka, a z czwartego na drugie miejsce awansował TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 6 do 12 grudnia - najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał średnio 3,61 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 26,74 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
„Wydarzenia” na czele dzienników
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wydarzenia” Polsatu, które 6 grudnia (nadane tuż po 18. Mikołajkowym Bloku Reklamowym, który śledziło 4,25 mln osób) na antenie stacji obejrzało 3,24 mln widzów (23,17 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,04 mln widzów (emisja 8 grudnia; 3. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 4 pozycji uplasował się „Wiadomości” TVP1 z 2,55 mln oglądających (poniedziałkowe wydanie), a 6. był „Teleexpress” TVP1 (2,46 mln; niedziela).
2,49 mln widzów PŚ w skokach narciarskich w TVN
Na piątym miejscu wśród hitów tygodnia znalazł się sobotni konkurs PŚ w skokach narciarskich. Niemal 2-godzinną relację z Klingenthal w TVN w sobotnie popołudnie śledziło 2,49 mln widzów (22,86 proc. udziału). Zawody równolegle pokazał również Eurosport 1, gdzie śledziło je dodatkowo 960 tys. osób (łącznie 3,45 mln na obu antenach).
„Wydarzenia” na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był dziennik „Wydarzenia”, który w Polsacie miał 1,34 mln osób, co dało stacji 28,45 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął dziennik „Fakty” (1,14 mln widzów w TVN; 26,04 proc. udziału), a podium uzupełnia „M jak miłość” (1,06 mln osób w TVP2; 22,52 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem w 4+, duży wzrost TVN
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu wyniósł 9,09 proc. Wynik stacji zmniejszył się o 1,61 pkt. proc.
Z czwartego na drugie miejsce awansował TVN, który miał 8,58 proc. udziału (wzrost o 0,85 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Polsat, który spadł z drugiej lokaty. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,31 proc. (do góry o 0,19 pkt. proc.). Z kolei z trzeciego na czwarte miejsce spadła TVP2, której udział wyniósł 8,07 proc. (+ 0,05 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 34,57 proc. do 34,05 proc.
TVN24 na czele stacji newsowych
Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 0,04 pkt. proc. do 4,89 proc. Szóste było TVP Info (stacja miała 4,48 proc. udziału; + 0,10 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych 13. miejsce zajął Polsat News (1,46 proc.; w dół o 0,14 pkt. proc.).
TVN umocnił się na pozycji lidera w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział stacji zwiększył się o 0,86 pkt. proc. do 10,88 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 8,98 proc. (+ 0,24 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP2 (- 0,04 pkt. proc. do 5,88 proc.), która wyprzedziła TVP1 (- 1,55 pkt. proc. do 5,20 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był TVN (9,67 proc.; do góry o 0,89 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: Duży spadek TVP1 - wzrost TVN. „M jak miłość” i „Wydarzenia” hitami