Wszystkie pisma męskie na minusie po trzech kwartałach. „Esquire” z 13 tys. egz. sprzedaży
W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku wszystkie pisma dla mężczyzn zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „CKM”. Liderem zestawienia pozostał „Men’s Health”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w okresie od I do III kwartału 2015 roku wyniosła 52 259 egz. Względem analogicznego okresu rok wcześniej była ona niższa o 10,47 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę wynoszącą 10,15 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 36 049 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 12,94 proc. do 26 337 egz. - jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Zaś czwarte miejsce należało do magazynu „Logo” (Agora). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 7,66 proc. do 25 442 egz.
Średnia sprzedaż ogółem pierwszych trzech numerów nowego dwumiesięcznika dla mężczyzn „Esquire” (Marquard Media Polska) wyniosła 13 067 egz. Tytuł wszedł na rynek 27 lutego br.
Z kolei wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od I do III kwartału br. zwiększył się o 2,82 proc. do poziomu 25 920 egz.
Wirtualnemedia.pl | I-III kwartał | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 98 228 | 52 259 | 52 259 | 98 376 | 58 367 | 58 367 |
Playboy | 70 000 | 36 049 | 36 049 | 73 349 | 40 128 | 40 120 |
CKM | 58 333 | 26 552 | 26 337 | 63 440 | 30 368 | 30 252 |
Logo | 60 755 | 28 278 | 25 442 | 62 912 | 29 471 | 27 552 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Esquire | 53 334 | 17 501 | 13 067 | - | - | - |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes | 48 979 | 27 637 | 25 920 | 48 014 | 27 471 | 25 208 |
We wrześniu 2015 roku liderem wśród pism męskich również był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2014 roku zmniejszyła się o 8,72 proc. do 52 151 egz.
Drugie miejsce zajął „Playboy” (38 645 egz.; wzrost o 4 proc. - jedyny w zestawieniu), a na podium znalazło się jeszcze „CKM” (26 763 egz.; w dół o 22,49 proc.).
Największy spadek w tym ujęciu odnotował, plasujący się na czwartej pozycji, magazyn „Logo” - było to 24,73 proc. do 24 530 egz.
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 98 003 | 52 151 | 52 151 | 98 380 | 57 131 | 57 131 |
Playboy | 70 000 | 38 645 | 38 645 | 70 000 | 37 158 | 37 158 |
CKM | 55 000 | 27 004 | 26 763 | 60 000 | 34 529 | 34 529 |
Logo | 57 000 | 28 261 | 24 530 | 70 000 | 34 693 | 32 589 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes | 40 499 | 24 348 | 24 150 | 44 499 | 26 289 | 24 159 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie pisma męskie na minusie po trzech kwartałach. „Esquire” z 13 tys. egz. sprzedaży