„Men’s Health” na czele sprzedaży po trzech kwartałach, „Logo” wyprzedziło „CKM”
W pierwszych trzech kwartałach br. liderem sprzedaży wśród pism dla mężczyzn był „Men’s Health”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił dwumiesięcznik „Esquire”.
Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosła 45 732 egz. Względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 12,49 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę, wynoszącą 19,35 proc. W efekcie dało mu to średni wynik sprzedażowy na poziomie 29 074 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „Logo” (Agora), który awansował z miejsca czwartego. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie jednak zmniejszyła się o 9,41 proc. do 23 047 egz.
Z kolei na kolejną lokatę spadło „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 20,52 proc. do 20 932 egz.
Na ostatniej pozycji znalazł się dwumiesięcznik „Esquire” (Marquard Media Polska), który wydawany jest od 27 lutego ub.r. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 8 137 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 27,65 proc.
Średni wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w dziewięciu pierwszych miesiącach br. stopniał o 14,21 proc. do poziomu 22 227 egz.
Wirtualnemedia.pl | I-III kwartał | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Men's Health Edycja Polska | 91 704 | 45 732 | 45 732 | 98 228 | 52 259 | 52 259 | -12,49% |
Playboy | 61 652 | 29 074 | 29 074 | 70 000 | 36 049 | 36 049 | -19,35% |
Logo | 55 506 | 25 927 | 23 047 | 60 755 | 28 278 | 25 442 | -9,41% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 44 922 | 21 043 | 20 932 | 58 333 | 26 552 | 26 337 | -20,52% |
Esquire MAN AT HIS BEST | 26 685 | 8 187 | 8 137 | 50 004 | 15 629 | 11 246 | -27,65% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Forbes. Profit | 43 440 | 22 676 | 22 227 | 48 979 | 27 635 | 25 910 | -14,21% |
We wrześniu 2016 roku liderem wśród pism męskich też był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2015 roku zmniejszyła się o 17,82 proc. do 42 856 egz.
Drugi był „Playboy” (29 781 egz.; spadek o 22,94 proc. - największy w zestawieniu), a na podium znalazło się jeszcze „CKM” (22 021 egz.; w dół o 17,72 proc.).
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Men's Health Edycja Polska | 88 295 | 42 856 | 42 856 | 98 003 | 52 151 | 52 151 | -17,82% |
Playboy | 57 988 | 29 781 | 29 781 | 70 000 | 38 645 | 38 645 | -22,94% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 41 994 | 22 021 | 22 021 | 55 000 | 27 004 | 26 763 | -17,72% |
Logo | 54 000 | 25 966 | 20 517 | 57 000 | 28 261 | 24 530 | -16,36% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Forbes. Profit | 36 478 | 19 692 | 19 140 | 40 499 | 24 348 | 24 150 | -20,75% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” na czele sprzedaży po trzech kwartałach, „Logo” wyprzedziło „CKM”