„Men’s Health” liderem miesięczników dla mężczyzn w październiku. „CKM” z największym spadkiem
Wszystkie tytuły w segmencie pism dla mężczyzn w październiku ub.r. zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem. Najwięcej straciło „CKM”, a liderem zestawienia tradycyjnie był „Men’s Health”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w październiku 2016 roku wyniosła 39 786 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 6,69 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę wynoszącą 27,75 proc. W efekcie dało mu to wynik sprzedażowy na poziomie 26 166 egz.
Oczko niżej uplasowało się jeszcze „Logo” (Agora), które przed rokiem było czwarte. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie jednak zmniejszyła się o 7,61 proc. do 20 142 egz.
Na kolejną lokatę spadło „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 31,68 proc. do 17 120 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu miesięczników męskich.
Sprzedaż ogółem wrześniowo-październikowego numeru dwumiesięcznika „Esquire” (Marquard Media Polska) wyniosła 6 901 egz., po spadku względem trzeciego numeru o 16,52 proc. Magazyn ten wydawany jest od 27 lutego 2015 roku.
Dodajmy, że wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w październiku 2016 r. poszedł w dół o 4,67 proc. do poziomu 20 362 egz.
Wirtualnemedia.pl | październik | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Men's Health Edycja Polska | 88 215 | 39 786 | 39 786 | 98 475 | 42 637 | 42 637 | -6,69% |
Playboy | 57 987 | 26 166 | 26 166 | 68 000 | 36 416 | 36 216 | -27,75% |
Logo | 66 000 | 21 541 | 20 142 | 70 000 | 25 337 | 21 801 | -7,61% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 39 994 | 17 120 | 17 120 | 53 000 | 25 123 | 25 059 | -31,68% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Esquire MAN AT HIS BEST | 24 001 | 6 901 | 6 901 | 40 013 | 10 012 | 8 267 | -16,52% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Forbes. Profit | 36 748 | 20 824 | 20 362 | 41 003 | 21 749 | 21 359 | -4,67% |
W porównaniu do poprzedniego miesiąca wszystkie miesięczniki męskie zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „CKM” - było to 22,26 proc. Z kolei wynik miesięcznika „Forbes” zwiększył się tutaj o 6,38 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | październik | wrzesień | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Men's Health Edycja Polska | 88 215 | 39 786 | 39 786 | 88 295 | 42 856 | 42 856 | -7,16% |
Playboy | 57 987 | 26 166 | 26 166 | 57 988 | 29 781 | 29 781 | -12,14% |
Logo | 66 000 | 21 541 | 20 142 | 54 000 | 25 966 | 20 517 | -1,83% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 39 994 | 17 120 | 17 120 | 41 994 | 22 021 | 22 021 | -22,26% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Esquire MAN AT HIS BEST | 24 001 | 6 901 | 6 901 | - | - | - | - |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Forbes. Profit | 36 748 | 20 824 | 20 362 | 36 478 | 19 692 | 19 140 | 6,38% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” liderem miesięczników dla mężczyzn w październiku. „CKM” z największym spadkiem
Na półce leży natomiast Playboy 12/2016, niestety nie było jeszcze na niego czasu...