„Men’s Health” na czele sprzedaży miesięczników dla mężczyzn w I półroczu 2016, „Esquire” z największym spadkiem
W I półroczu 2016 roku liderem sprzedaży wśród pism dla mężczyzn był „Men’s Health”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił dwumiesięcznik „Esquire”.
![<!-- 1.6482s -->](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/magazynymeskie-kwiecien2014.png)
Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w I półroczu 2016 roku wyniosła 46 312 egz. Względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 11,09 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę, wynoszącą 18,95 proc. W efekcie dało mu to średni wynik sprzedażowy na poziomie 29 119 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „Logo” (Agora), który awansował z miejsca czwartego. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie jednak zmniejszyła się o 5,16 proc. do 23 632 egz.
Z kolei na kolejną lokatę spadło „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 19,57 proc. do 20 783 egz.
Na ostatniej pozycji znalazł się dwumiesięcznik „Esquire” (Marquard Media Polska), który wydawany jest od 27 lutego ub.r. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 7 263 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 40,71 proc.
Średni wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w I półroczu br. stopniał o 10,64 proc. do poziomu 23 133 egz.
Wirtualnemedia.pl |
I półrocze |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Men's Health Edycja Polska |
92 757 |
46 312 |
46 312 |
98 175 |
52 087 |
52 087 |
-11,09% |
Playboy |
63 487 |
29 119 |
29 119 |
70 000 |
35 925 |
35 925 |
-18,95% |
Logo |
56 092 |
26 577 |
23 632 |
60 299 |
27 205 |
24 919 |
-5,16% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
46 404 |
20 949 |
20 783 |
60 000 |
26 012 |
25 839 |
-19,57% |
Esquire MAN AT HIS BEST |
28 579 |
7 329 |
7 263 |
60 000 |
17 099 |
12 249 |
-40,71% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Forbes. Profit |
46 664 |
23 639 |
23 133 |
51 304 |
28 122 |
25 886 |
-10,64% |
W czerwcu 2016 roku liderem wśród pism męskich też był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2015 roku zmniejszyła się o 5,49 proc. do 42 002 egz.
Drugi był „Playboy” (29 082 egz.; spadek o 14,66 proc.), a na podium znalazło się jeszcze „Logo”, które awansowało z miejsca czwartego (23 775 egz.; wzrost o 1,22 proc. - jedyny w zestawieniu).
Z kolei najwięcej stracił tutaj majowo-czerwcowy numer „Esquire” - było to 51,32 proc. do 6 180 egz.
Wirtualnemedia.pl |
czerwiec |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Men's Health Edycja Polska |
90 500 |
42 002 |
42 002 |
98 000 |
44 442 |
44 442 |
-5,49% |
Playboy |
57 998 |
29 082 |
29 082 |
70 000 |
34 079 |
34 079 |
-14,66% |
Logo |
55 000 |
32 437 |
23 775 |
58 000 |
26 540 |
23 488 |
1,22% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
41 482 |
20 774 |
19 774 |
60 000 |
24 956 |
24 956 |
-20,76% |
Esquire MAN AT HIS BEST* |
26 000 |
6 180 |
6 180 |
50 000 |
16 996 |
12 696 |
-51,32% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Forbes. Profit |
39 998 |
21 684 |
21 477 |
43 000 |
25 005 |
22 918 |
-6,29% |
*dane dla wydania majowo-czerwcowego |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” na czele sprzedaży miesięczników dla mężczyzn w I półroczu 2016, „Esquire” z największym spadkiem
dziwne