SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W telewizji najmocniej reklamowane sklepy. Lidl i dwie inne sieci przed Biedronką

Pierwsze miejsce wśród najsilniejszych reklamowo marek w telewizji w 2024 roku pod względem GRP zajął Lidl. Na podium znalazły się Media Expert i Carrefour - wynika z analizy Media Context.

Kadr z reklamy Lidla z mapą cen z sklepach Lidl i Biedronka Kadr z reklamy Lidla z mapą cen z sklepach Lidl i Biedronka

Bloki reklamowe Lidla w 2024 roku wygenerowały sumarycznie 81 399 punktów ratingowych GRP. W porównaniu do poprzedniego roku wynik zwiększył się o 46 proc. - wynika z analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement.

Druga w rankingu marka Media Expert wygenerowała 54 752 GRP (wzrost o 13 proc.). Podium uzupełnia Carrefour (40 135 GRP; + 17 proc.). 

Z siódmego na czwarte miejsce awansowała Biedronka (39 024 GRP; + 31 proc.). Pierwszą piątkę - podobnie jak przed rokiem uzupełnia Plus (35 117 GRP; + 12 proc.).

W top 10 znalazły się jeszcze takie marki, jak: Orange (28 597 GRP; - 8 proc.), T-Mobile (28 603 GRP; - 7 proc.), Allegro (28 532 GRP; + 2 proc.), Play (27 996 GRP; - 5 proc.) i Rossmann (27 532 GRP; + 26 proc.).

– W tym roku, dość wyjątkowo sytuacja na podium prezentuje się mało interesująco i mamy zachowanie status quo z roku poprzedniego. Zmieniła się natomiast znacząco intensywność komunikacji marek z podium. Liderem wzrostów nie tylko na podium, ale w całym zestawieniu jest Lidl, który prawie o 50 proc. zwiększył ilość wygenerowanych GRP – komentuje dla Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, prezes Media Context. Dodaje, że na przeciwległym biegunie mamy Orlen, który zmniejszając swoją aktywność o 50 proc. wypadł w tym roku z rankingu, spadając na 34 lokatę.

– Największy skok jeśli chodzi o pozycję zalicza natomiast ING, które zalicza skok o 14 pozycji i plasuje się na 15 miejscu. Jednocześnie marka plasuje się na drugiej pozycji w zestawieniu pod względem wzrostu ilości wygenerowanych GRP (+43 proc.). Znaczący wzrost aktywności zaliczyła w zeszłym roku również Biedronka (+31 proc.), co pozwoliło jej przeskoczyć o 3 oczka w rankingu i uplasować się tuż za podium. Poza ING beniaminkami w zestawieniu są EURO RTV AGD, które wraca po rocznej przerwie oraz Nurofen, który zastąpił w zestawianiu konkurencyjną markę Ibuprom spadającą na 26 lokatę – analizuje Bartosz Zientek.

Z zestawiania poza Orlenem i Ibupromem wypadła Castorama, która zmniejszyła aktywność o 33 proc., co spowodowało spadek na 23 pozycję.

GRP (Gross Rating Point) jest to wartość określająca oglądalność w punktach procentowych pojedynczej emisji reklamy lub sumę pojedynczych oglądalności w całej kampanii reklamowej. Wskaźnik odzwierciedla natężenie kampanii reklamowej i jest uznawany za jej najbardziej syntetyczną miarę.  

Dołącz do dyskusji: W telewizji najmocniej reklamowane sklepy. Lidl i dwie inne sieci przed Biedronką

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl