„Viva” reklamowo przed „Tele Tygodniem”. Liderem „Twój Styl”, w dół „Newsweek Polska” (Top 10)
Wydawcy magazynów przez dziesięć miesięcy br. zarobili na reklamach prawie o jedną piątą więcej niż przed rokiem. Liderem przychodów wciąż jest „Twój Styl”, jednak największy wzrost miała „Viva”, która wyprzedziła „Tele Tydzień”. Z kolei „Wprost” wciąż utrzymuje przewagę nad „Newsweekiem”, który jako jedyny z czołówki notuje spadek sprzedaży.
W okresie od stycznia do października br. wydatki reklamowe w magazynach zmalały o 2,91 mld zł - wynika z danych cennikowych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Było to o 18,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
##NEW http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-reklamowy-kilka-procent-w-gore-zyskaly-radio-i-magazyny-kina-i-gazety-w-dol ##
Najwięcej na reklamach w 10 miesiącach br. zarobił miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Jego przychody wzrosły o 34,6 proc., do 188 mln zł. Natomiast największą dynamikę przychodów reklamowych miała w tym okresie „Viva” (Edipresse Polska) - reklamodawcy zwiększyli wydatki w tym magazynie o 36,4 proc., do 144,3 mln zł.
Pozycję wicelidera stracił - mimo 7,5 proc. wzrostu - „Tele Tydzień” (Bauer). Z wynikiem 115,3 mln zł zajmuje teraz trzecie miejsce w zestawieniu czasopism z największymi wpływami z reklam.
Przewagę nad głównym konkurencyjnym tygodnikiem opinii - „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - utrzymuje wciąż „Wprost” (AWR „Wprost”), który zwiększył wpływy o 7,7 proc., do 100,7 mln zł. Natomiast „Newsweek” zarobił w tym roku na reklamach 92,1 mln zł i jako jedyny tytuł z zestawienia zanotował spadek przychodów reklamowych - o 12,9 proc.
Znacznie wzrosły także wydatki na reklamę w dwutygodniku „Party” (Edipresse Polska) - o 32 proc., do 84,9 mln zł. Reklamodawcy wydali też więcej na promocję na łamach „Polityki” - 60,7 mln zł (wzrost o 11,3 proc.).
Do czołówki magazynów z największymi przychodami reklamowymi trafiły w tym roku „Kropka TV”, „Przyjaciółka” i „Gala”. Poza nią znalazły się natomiast „Flesz”, „Show” i „Claudia”.
Wpływy reklamowe magazynów | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-X 2014 | I-X 2015 | zmiana proc. |
Twój Styl | 139 744 770 zł | 188 049 180 zł | 34,6 |
Viva | 105 797 158 zł | 144 344 594 zł | 36,4 |
Tele Tydzień | 107 294 977 zł | 115 291 166 zł | 7,5 |
Wprost | 93 538 697 zł | 100 744 594 zł | 7,7 |
Newsweek Polska | 105 675 566 zł | 92 090 614 zł | -12,9 |
Party | 64 273 396 zł | 84 870 403 zł | 32 |
Kropka TV | b.d. | 65 529 861 zł | b.d. |
Przyjaciółka | b.d. | 64 671 802 zł | b.d. |
Polityka | 54 561 798 zł | 60 707 466 zł | 11,3 |
Gala | b.d. | 59 889 747 zł | b.d. |
razem | 2 455 684 752 zł | 2 911 408 910 zł | 18,6 |
Dołącz do dyskusji: „Viva” reklamowo przed „Tele Tygodniem”. Liderem „Twój Styl”, w dół „Newsweek Polska” (Top 10)