TVP1 liderem w I kwartale 2016, TVN wyprzedził Polsat w grupie 16-49. 5 mld na reklamy (raport)
W I kwartale br. najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym była TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN. Łączne wpływy reklamowe we wszystkich stacjach wyniosły 5,18 mld zł.
Najwyższą oglądalność wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w I kwartale 2016 roku miała TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem I kwartału 2015 roku spadł o 4,95 proc. i wyniósł 12,29 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 5,44 proc. do 10,96 proc. Podium uzupełnia TVN - jego wynik w porównaniu do I kwartału 2015 roku zmalał o 4,21 proc. do 10,46 proc.
Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,59 proc. udziału; w dół o 8,91 proc. - największy spadek w czołowej dziesiątce).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,87 proc. w I kwartale 2015 roku do 42,30 proc. w I kwartale 2016 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,45 proc., po wzroście o 21,05 proc. - największym w top 10.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,31 proc.; wzrost o 10,33 proc.), TVP Info (3,20 proc.; do góry o 2,89 proc.), TVN7 (3,14 proc.; - 7,37 proc.), TV Puls (3,13 proc.; - 1,57 proc.) i Puls 2 (1,74 proc.; + 6,75 proc.).
Wszyscy 4+ | I kwartał 2015 | I kwartał 2016 | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVP1 | 925 122 | 12,93% | 877 908 | 12,29% |
2 | Polsat | 828 827 | 11,59% | 783 302 | 10,96% |
3 | TVN | 780 772 | 10,92% | 746 988 | 10,46% |
4 | TVP2 | 674 152 | 9,43% | 613 353 | 8,59% |
5 | TVN24 | 203 518 | 2,85% | 246 220 | 3,45% |
6 | TV4 | 214 760 | 3,00% | 236 800 | 3,31% |
7 | TVP INFO | 222 324 | 3,11% | 228 482 | 3,20% |
8 | TVN7 | 242 666 | 3,39% | 223 966 | 3,14% |
9 | TV PULS | 227 420 | 3,18% | 223 818 | 3,13% |
10 | Puls 2 | 116 912 | 1,63% | 124 600 | 1,74% |
W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował TVN, którego udział wyniósł tutaj 12,90 proc., po wzroście o 1,74 proc. Warto dodać, że stacja ta już w połowie lutego zaczęła pokazywać premierowe emisje programów z wiosennej ramówki, podczas gdy pozostałe stacje z nowymi ramówkami wystartowały na początku marca (więcej na ten temat).
Na drugie miejsce spadł Polsat. Jego wynik w I kwartale br. zmniejszył się o 5,28 proc. do 12,73 proc.
Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (8,14 proc udziału; w dół o 8,13 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,40 proc., - 11,59 proc. - największy spadek w top 10).
Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała stacja TTV - było to 20,51 proc. do 1,88 proc.
Wszyscy 16-49 | I kwartał 2015 | I kwartał 2016 | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVN | 357 882 | 12,68% | 356 944 | 12,90% |
2 | Polsat | 379 564 | 13,44% | 352 371 | 12,73% |
3 | TVP1 | 250 237 | 8,86% | 225 298 | 8,14% |
4 | TVP2 | 236 255 | 8,37% | 204 850 | 7,40% |
5 | TV4 | 95 294 | 3,38% | 103 740 | 3,75% |
6 | TV PULS | 108 507 | 3,84% | 98 260 | 3,55% |
7 | TVN7 | 91 691 | 3,25% | 91 146 | 3,29% |
8 | TVN24 | 63 818 | 2,26% | 62 975 | 2,28% |
9 | Puls 2 | 53 180 | 1,88% | 55 471 | 2,00% |
10 | TTV | 44 138 | 1,56% | 52 168 | 1,88% |
W I kwartale 2016 roku cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 5,18 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 8,84 proc.