W TV Republika cztery razy mniej reklam, ale siedem razy więcej pieniędzy
W listopadzie TV Republika wyemitowała czterokrotnie mniej reklam niż przed rokiem, ale zarobiła na nich 7 razy więcej. Liczba aktywnych reklamowo brandów w stacji spadła z 240 do 101 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł serwis Wirtualnemedia.pl wynika, że w listopadzie na antenie TV Republika wyemitowano 4375 spotów od 101 brandów. To cztery razy mniej niż przed rokiem - wówczas stacja pokazała 17 589 reklam od 240 marek.
Mimo spadku liczby reklam, TV Republika zwiększyła w omawianym okresie przychody z reklam siedmiokrotnie: z 8,14 mln zł w listopadzie ub.r. do 58,48 mln zł. Warto jednak w tym miejscu podkreślić, że to efekt znaczącej podwyżki cen reklam. Przed rokiem 30-sek. spot w tej stacji kosztował ok. 500 zł, obecnie najdroższa reklama to wydatek rzędu ok. 20 tys. zł (ceny netto, bez rabatów).
Polsat Media, biuro reklamy zajmujące się sprzedażą czasu reklamowego w TV Republika podnosiło cennik reklam na jej antenie po tym, jak wyniki jej oglądalności wystrzeliły na przełomie 2023 i 2024 roku.
Zobacz też: TV Republika potrzebuje pieniędzy
Mango, Media Markt, Lidl wydają najwięcej
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tv-republika-ile-zarabia-z-reklam
Gdy zaczęła rosnąć oglądalność stacji, zwiększała się też liczba reklam. Jednak po tym, jak w TV Republika pojawiły się treści homofobiczne i rasistowskie (m.in. w wypowiedziach Jana Pietrzaka czy Marka Króla) wiele firm zawiesiło emisje reklam na jej antenie, i już tam nie wróciło.
W listopadzie wśród największych reklamodawców stacji były takie marki, jak: Mango (383 spoty), “Gazeta Polska” (326), Media Markt (303), D-Vitum (204), Lidl (197), No sweet (144), Do rzeczy+ (130), Plus (121), Winiary (116). Wśród nowych brandów, które w Republice nie reklamowały się w listopadzie ub.r., a są obecne teraz są m.in. BBC Earth, Bref, Collaflex, C-Vitum, Desperados, Destresan.
W październiku br. Republika była drugą, po TVN24, najpopularniejszą stacją informacyjną w Polsce z udziałem wynoszącym 4,59 proc. Jej wzrost rok do roku wyniósł aż 3725 proc. Kanał Tomasza Sakiewicza zaczął zyskiwać widzów w grudniu ub.r., po wyłączeniu dotychczasowej wersji TVP Info i zmianach w tym kanale. Na wzrost wpłynął też wejście kanału na ósmy multipleks telewizji cyfrowej, co miało miejsce w lipcu br. Kanał też znacznie poszerzył ofertę programową, przejmując byłych dziennikarzy TVP.
Dołącz do dyskusji: W TV Republika cztery razy mniej reklam, ale siedem razy więcej pieniędzy