SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Koniec promocyjnych cen reklam w Trójce. Będzie drożej

Od 6 stycznia 2025 roku Agencja Reklamy Polskiego Radia wprowadza zmiany w cennikach reklamowych swoich stacji. Po zakończeniu promocji cenowej w Trójce, obejmującej dotychczasową obniżkę o 60 proc. wzrosną ceny w paśmie 6.00–22.00, ale mimo to stawki mają być nadal konkurencyjne. 

fot. AKPA fot. AKPA

Wiosną br. Agencja Reklamy Polskiego Radia zdecydowała, że obniża ceny reklam w Trójce o 60 proc. Początkowo miały obowiązywać do końca sierpnia. W związku ze zmianami w cenniku Trójki, spadły ceny (w paśmie 6.00-20.00) w pakiecie Trójwymiar PR (o 33 proc.) i Trójce24 (o 48 proc.). 

- Zmiana cenników ma na celu obniżenie kosztów dotarcia - w Trójce i pakietach pochodnych. To promocja czasowa. Chcielibyśmy pozyskać nowych klientów i efektywniej współpracować z dotychczasowymi - wyjaśniała wtedy serwisowi Wirtualnemedia.pl Monika Kuś, ówczesna rzeczniczka prasowa Polskiego Radia. 

Początkowo obniżka miała obowiązywać do końca sierpnia, ale przedłużono ją do końca br. 

- Polskie Radio chcąc konkurować o budżety komercyjne zmuszone było zmienić cennik reklam, by dostosować warunki sprzedaży (w tym koszty dotarcia, które są najważniejsze dla klientów) do tych panujących na rynku reklamy radiowej. Mamy wzrost przychodów z rynku komercyjnego o 16 proc. w pierwszym półroczu i wrócili do nas klienci, którzy nie reklamowali się w publicznym radiu przez ostatnie lata - podkreślała wówczas w rozmowie Małgorzata Cegielska, szefowa Agencji Reklamy polskiego Radia. Dodała, że problemem jest zastana struktura sprzedaży z 2023 r. - blisko 70 proc. sprzedaży w 2023 roku stanowiły Spółki Skarbu Państwa lub inne agendy państwa. 

- Struktura ta obecnie jest odwracana na korzyść rynku komercyjnego. Udało się nam min. pozyskać sponsorów do tegorocznych, dużych imprez sportowych, a także sprzedać akcję Lato z Radiem i Telewizją Polską. Działamy powoli, ale po tak wielkim upadku wizerunkowym, bardzo trudno się podnieść i odzyskać słuchaczy, by później pozyskać reklamodawców - wyjaśniła Małgorzata Cegielska.

Zobacz też: Trójka pyta o zdanie słuchaczy

Kosmetyczna korekta?

Od 6 stycznia 2025 roku ceny w Trójce wzrosną - ma to być korekta popytowa na poziomie 6,4 proc. w paśmie 6.00–22.00. Pomimo to ceny mają pozostać konkurencyjne i wyraźnie poniżej poziomu sprzed promocji. 

- W ciągu ostatniego roku Trójka zanotowała istotny wzrost liczby słuchaczy. Średnia dzienna liczba odbiorców wzrosła w dni powszednie o 20% w porównaniu z falą X–XII 2023 roku, osiągając 765 tys. w fali IX–XI 2024 roku (z 639 tys. rok wcześniej). Tak znacząca poprawa wyników słuchalności przełożyła się na wyraźny wzrost popytu na czas reklamowy - informuje Agencja Reklamy Polskiego Radia. 

Korekcie podlega również cennik pakietu Trójka24, a oferta pakietu Trójwymiar PR zostanie rozszerzona o Czwórkę. Od 6 stycznia 2025 roku w skład tego pakietu będą wchodzić cztery stacje: Jedynka, Trójka, Polskie Radio 24 oraz Czwórka. Rozszerzenie to dodatkowo obniży koszty dotarcia dla reklamodawców, przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowych cen w ramach oferowanego pakietu.

Zmiany obejmą także Dwójkę oraz Polskie Radio Kierowców. Cenniki obu stacji zostaną dostosowane do aktualnej sytuacji rynkowej, po wielu latach bez zmian. 

Według badania Radio Track od sierpnia do października br. Trójka miała 2,2 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 1,8 proc. rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Koniec promocyjnych cen reklam w Trójce. Będzie drożej

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
qba
Z uwagi na, między innymi, żenujący poziom reklamy radiowej należy uwolnić Polskie Radio od bloków reklamowych!
8 3
odpowiedź
User
Mar
Chcieć, a móc, to różnica. Media publiczne już nie istnieją. Kolejne partie polityczne je niszczą, zdrowego rozsądku na horyzoncie nie widać. Dżuma i cholera, nic więcej.
18 0
odpowiedź
User
Lala
dobra, dobra - nawijanie makaronu na uszy - PR w tym roku 50% mniej z reklam vs 2023 r. Strach na wróble lepiej by to sprzedawał a zmiana cennika tylko pogłębiła spadki.
8 0
odpowiedź