Tomasz Tomczyk: możliwe partnerstwo Grupy K2 z agencją sieciową i Oktawave na giełdzie
Grupa K2 nie wyklucza nawiązania współpracy z sieciową agencją marketingową. Być może w przyszłym roku wróci do tematu przejęć innych podmiotów, by móc dalej się rozwijać - zdradził podczas czatu z inwestorami Tomasz Tomczyk, prezes firmy.
Tematem wtorkowego czatu były wyniki finansowe Grupy K2 za 2014 rok oraz plany rozwoju Oktawave. W 2014 roku firma zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 33 proc. do 79,3 mln zł oraz 4,8 mln zł zysku netto, wobec 1,17 mln zł straty rok wcześniej (zobacz szczegóły).
Podczas rozmowy Tomasz Tomczyk, na pytanie czy nie warto, by Grupa K2 pozyskała strategicznego inwestora, który wspierałby spółkę w walce o klientów międzynarodowych odpowiedział, że firma nie wyklucza partnerstwa z agencją sieciową. - Ale nie chcemy też, podobnie jak to miało miejsce w przypadku większości dotychczasowych transakcji w Polsce, wprowadzić K2 na pozycję wyłącznie domu produkcyjnego pomysłów, które powstają poza Polską - stwierdził.
Zdradził też, że jednym z rozważanych scenariuszy jest wprowadzenie na giełdę spółki Oktawave. - Przed podjęciem konkretnych kroków w tym zakresie chcemy umocnić naszą pozycję w Polsce, co pozwoli na adekwatną wycenę. Na chwilę obecną Oktawave nie wymaga inwestycji, które przyspieszałyby decyzję o wejściu tej spółki na giełdę - poinformował Tomczyk.
Prezes Grupy K2 wyjaśnił, że na tak znaczną poprawę przychodów firmy w 2014 roku miały wpływ: większa aktywność reklamowa klientów, szczególnie w czwartym kwartale oraz wzrost segmentu mediowego i przychodów Oktawave.
Agencja K2 pracuje dla 50 największych polskich i międzynarodowych marek, segment mediowy obsługuje blisko 100 klientów, Fabrity - 20, a liczba klientów Oktawave zbliża się do tysiąca.
Tomczyk wyjaśnił też, dlaczego koszty sprzedanych usług firmy rosną szybciej niż przychody. - Zmienia się charakterystyka projektów reklamowych prowadzonych przez agencję i dynamicznie rośnie segment mediowy. W obu przypadkach coraz większą część wydatków stanowią usługi obce, które niejako przepływają przez Grupę K2. Szczególnie silnie widać to w segmencie mediowym, gdzie głównym kosztem jest zakup mediów przy niskich rentownościach ale dużej skali - opisał.
Na pytanie czy projekt Oktawave jest rentowny, Tomasz Tomczyk odpowiedział, że osiągnął on break-even w czwartym kwartale 2014 roku na poziomie EBITDA. - W 2015 chcemy podwoić przychody i chcemy aby biznes chmurowy nie wpływał ujemnie na wyniki K2 - przekazał inwestorom. Przyznał też, że obecnie spółka nie prowadzi działań ukierunkowanych na przejęcia innych podmiotów, ale chce wrócić do tej ścieżki rozwoju w przyszłym roku.
Pytany o prognozy przychodów na bieżący rok, Tomasz Tomczyk nie podał ich, tłumacząc, że spółka takich danych nie publikuje. - Zakładamy dalszy stabilny wzrost powiązany z prognozowanym wzrostem rynku wydatków reklamowych w Polsce, w tym w szczególności wzrostem samego segmentu internetu w całym torcie wydatków reklamowych - poinformował. Dodał, że Grupa K2 skupia się w tym roku na poprawie rentowności działalności reklamowej i technologicznej przy stabilnym wzroście, planuje też dynamiczny wzrost obrotów w Oktawave.
Dołącz do dyskusji: Tomasz Tomczyk: możliwe partnerstwo Grupy K2 z agencją sieciową i Oktawave na giełdzie