SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kancelaria premiera: spoty w TV Trwam za 590 tys. zł, sześć razy więcej na dotacje

Przez dwa lata kancelaria premiera wydała 590 tys. zł na kampanie prowadzone na antenie Telewizji Trwam. Ponadto nadającej stację Fundacji Lux Veritatis przyznała 3,59 mln zł dotacji oraz wsparła dwie konferencje Akademii Kultury Społecznej i Medialnej.

W odpowiedzi na interpelację posłanki Hanny Gill-Piątek kancelaria premiera podała, że w 2021 i 2022 roku zawarła 10 umów z podmiotami związanymi z ojcem Tadeuszem Rydzykiem.

W kwietniu i maju 2021 roku zapłaciła 250 tys. zł za w Telewizji Trwam emisję spotów podkreślających, że z nowego budżetu unijnego Polska ma dostać 770 mld zł, a w czerwcu 2021 roku: 200 tys. zł za spoty o szczepionkach i innych sposobach walki z covidem. Wiosną ub.r. wykupiła w stacji spoty za 74,9 tys. zł, w grudniu ub.r. za 65 tys. zł.

3 mln zł dla nadawcy TV Trwam za Park Pamięci Narodowej

Ponadto Fundacja Lux Veritatis dostała dwa granty. 586 tys. zł trafiło do niej w drugiej połowie 2021 roku na projekt ,,Media polonijne - polskość poza granicami”, w ramach której nadawca we współpracy z redakcjami w Chicago i Toronto produkuje i nadaje satelitarnie TV Trwam w Ameryce Północnej (m.in. cykl „Z daleka widać lepiej, jak my to widzimy”).

Natomiast w połowie 2021 roku uzyskała 3 mln zł na budowę postumentów ku czci Polaków ratujących Żydów w czasie II wojny światowej i utworzenie wystawy czasowej Park Pamięci Narodowej w Toruniu.

Kancelaria premiera zapłaciła też związanej z o. Tadeuszem Rydzykiem Akademii Kultury Społecznej i Medialnej (wcześniej działającej pod nazwą Wyższa Szkoła Kultury Społecznej i Medialnej) za dwie konferencje. W listopadzie 2021 roku przekazała 45 tys. zł za „Wyzwania pokoleniowe - dziedzictwo nestorów Polonii”, a rok później 85 tys. zł za „Forum polonijne - Polska i Polonia w solidarności z Ukrainą”.

Umowy z podmiotami o. Rydzyka zawarło też w latach 2021-2022 kilka ministerstw. Resort finansów zapłacił Fundacji Lux Veritatis prawie 300 tys. zł, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej - niemal 330 tys. zł, a Ministerstwo Spraw Zagranicznych przyznało Akademii Kultury Społecznej i Medialnej 430 tys. zł dotacji.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W 2021 roku przeciętna widownia minutowa Telewizji Trwam wynosiła 32 131 osób, co dało 0,52 proc. udziału w rynku oglądalności. Rok do roku stacja zanotowała spadek o 10 proc.

W 2021 roku Fundacja Lux Veritatis przy wzroście przychodów o 22,6 proc. do 56,4 mln zł osiągnęła 1,4 mln zł zysku netto. Wpływy z Telewizji Trwam zwiększyły się o 1,7 proc. do 12,06 mln zł. Natomiast niewielkie straty zanotowały dwie należące do fundacji spółki geotermiczne. Fundacja Lux Veritatis zarabia też ze sprzedaży książek oraz płyt DVD i CD, przychody w tym zakresie zwiększyły się z 221,2 do 365,5 tys. zł.

Dołącz do dyskusji: Kancelaria premiera: spoty w TV Trwam za 590 tys. zł, sześć razy więcej na dotacje

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dotacja
na wyborczą agitację. O jej legalność nikt nie zapyta – bo media są "wirtualne".
14 6
odpowiedź
User
MARTIN
purra portcewt pzałem tesz a wy hyba nie a to hćo na wybry aby rtak nie bło
0 0
odpowiedź
User
AS
Dojna zmiana
13 5
odpowiedź