Synergic nie będzie już sprzedawał reklam na rowerach miejskich Nextbike Polska
Nextbike Polska nie zamierza kontynuować współpracy ze spółką Synergic w zakresie sprzedaży powierzchni reklamowych na rowerach miejskich z floty Nextbike’a. Umowa wygaśnie z końcem grudnia br.
W komunikacie giełdowym Nextbike Polska poinformował, że przekazał spółce Synergic oświadczenie, że nie zamierza kontynuować współpracy w przyszłym roku. Nie uzasadnił tej decyzji.
W połowie września Nextbike Polska podpisał aneks do umowy z Synergic, na mocy którego druga spółka straciła wyłączność w zakresie sprzedaży oferty reklamowej na rowerach miejskich Nextbike’a.
W pierwszej połowie br. Synergic zanotował spadek przychodów sprzedażowych z 22,6 do 7,5 mln zł oraz wyniku netto z 2,3 mln zł zysku do 2 mln zł straty.
W drugim kwartale br. przychody Nextbike Polska zmalały rok do roku o 44 proc. do 15,17 mln zł, a jego strata netto pogłębiła się z 2,54 do 6,35 mln zł. Wyniki spółki pogorszyły się m.in. wskutek zakazu korzystania z rowerów miejskich obowiązującego od 1 kwietnia do 5 maja.
Na koniec czerwca Nextbike miał 20,6 tys. rowerów, o 3,3 tys. mniej niż rok wcześniej. W zeszłym kwartale 79 proc. jego wpływów pochodziło z umów z miastami, a 21 proc. ze źródeł prywatnych (głównie opłat od wypożyczających i reklam na rowerach), natomiast rok wcześniej było to odpowiednio 81 i 19 proc. Na początku czerwca br. firma zaczęła przyspieszone postępowanie układowe.
Dołącz do dyskusji: Synergic nie będzie już sprzedawał reklam na rowerach miejskich Nextbike Polska