“Świat się kręci” zyskuje widzów. Ale z konkurencją nie ma szans
Program „Świat się kręci” z miesiąca na miesiąc poprawia swoje wyniki oglądalności. Cały czas jednak TVP1 w czasie jego emisji przegrywa z konkurencją. Dotąd pokazane odcinki talk-show Agaty Młynarskiej przyniosły z reklam 30 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że po niemal trzech miesiącach emisji średnia oglądalność programu „Świat się kreci” wyniosła 1,12 mln widzów, co przełożyło się na 9,16 proc. udziału w grupie 4+ i 5,33 proc. w 16-49. Magazyn oglądać można w TVP1 w dni powszednie o 18.30.
Widownia i udziały talk-show rosną z miesiąca na miesiąc. W pierwszych czterech tygodniach „Świat się kręci” śledziło 900 tys. osób, a jego udział wynosił 8,19 proc. wśród wszystkich widzów i 5,19 proc. w grupie komercyjnej. Natomiast w ostatnich czterech tygodniach program gromadził już 1,33 mln widzów. Wzrost widowni bierze się głównie z dłuższych wieczorów, ale program poprawił też udziały w rynku. Wyniosły one odpowiednio 9,80 proc. i 5,50 proc.
| Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
02-09-2013 - 27-09-2013 | 901 867 | 8,19% | 208 031 | 5,19% |
30-09-2013 - 24-10-2013 | 1 123 347 | 9,35% | 229 691 | 5,28% |
28-10-2013 - 26-11-2013 | 1 330 311 | 9,80% | 270 515 | 5,50% |
Średnia | 1 116 799 | 9,16% | 235 940 | 5,33% |
Mimo wzrostu widowni TVP1 w czasie nadawania magazynu zajmuje czwarte miejsce w rynku. Liderem w grupie 4+ jest Polsat nadający wówczas “Pierwszą miłość” i “Wydarzenia”, który osiąga w tym paśmie 21,19 proc. udziału. Drugie miejsce zajmuje TVP2 (“Pogoda”, “Sport”, “Jeden z dziesięciu”; 13,15 proc.), a trzecia jest stacja TVN („Wawa Non Stop” i „’Fakty”; 12,81 proc.). W grupie komercyjnej Jedynka także jest czwarta, a kolejność stacji jest identyczna.
| Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
Polsat | 2 583 361 | 21,19% | 23,59% |
TVP2 | 1 603 796 | 13,15% | 7,84% |
TVN | 1 562 165 | 12,81% | 14,24% |
TVP1 - Świat się kręci | 1 116 799 | 9,16% | 5,33% |
Wpływy reklamowe z pokazanych dotąd odcinków „Świat się kręci” wyniosły 29,7 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
W magazynie “Świat się kręci” prezentowane są rozmowy na bieżące tematy społeczne, polityczne, kulturalne, lifestylowe. Komentują je zaproszeni goście, w tym specjalny gość dnia pozostający w studiu przez cały odcinek. W programie pokazywane są też śmieszne filmiki i materiały z politykami, w każdym odcinku jest również miejsce na występ muzyka.
Producentem wykonawczym talk-show jest Rochstar.
Dołącz do dyskusji: “Świat się kręci” zyskuje widzów. Ale z konkurencją nie ma szans