Strony Next Infor rok po roku: wieszjak.pl mocno w górę, infor.pl w dół
Wśród serwisów Grupy Next Infor w 2011 roku zdecydowanie największy wzrost odwiedzalności zanotował wieszjak.pl. Natomiast mniej użytkowników odsłon miały infor.pl, gotujmy.pl i rynekmedyczny.pl.
Z danych Megapanel PBI/Gemius przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że wieszjak.pl jest obecnie zdecydowanie najpopularniejszym serwisem Grupy Next Infor - w styczniu br. odwiedziło go 2,2 mln użytkowników, wykonując 15 mln odsłon. Przy czym jeszcze więcej odsłon - prawie 17 mln - zanotował dziennik.pl, który podobnie jak gazetaprawna.pl i infor.pl miał po ponad milion real users. Przy czym przeciętny użytkownik spędził na dziennik.pl prawie dwa razy więcej czasu niż średni użytkownik wieszjak.pl czy gazetaprawna.pl, a o jedną trzecią więcej niż w przypadku infor.pl.
>>> Megapanel ze stycznia: Onet wyprzedził YouTub’e, Facebook z rekordem
TOP10 serwisów Grupy Next Infor w styczniu br. (Megapanel PBI/Gemius) | ||||||
lp. | serwis | użytkownicy (real users) | odsłony krajowe ogółem | czas [godz] | średni czas na użytkownika [godz:min:s] | zasięg |
1 | wieszjak.pl | 2 259 597 | 15 089 278 | 280 016 | 00:07:26 | 11,79% |
2 | gazetaprawna.pl | 1 393 738 | 9 862 445 | 183 786 | 00:07:55 | 7,27% |
3 | infor.pl | 1 286 255 | 10 413 279 | 222 867 | 00:10:24 | 6,71% |
4 | dziennik.pl | 1 216 518 | 16 861 181 | 268 664 | 00:13:15 | 6,34% |
5 | gotujmy.pl | 908 594 | 5 766 451 | 80 797 | 00:05:20 | 4,74% |
6 | commed.pl | 730 491 | 2 195 560 | 42 688 | 00:03:30 | 3,81% |
7 | rynekmedyczny.pl | 683 104 | 4 466 090 | 56 743 | 00:04:59 | 3,56% |
8 | di.com.pl | 399 897 | 1 484 791 | 24 140 | 00:03:37 | 2,09% |
9 | forsal.pl | 350 370 | 3 098 926 | 56 737 | 00:09:43 | 1,83% |
10 | totalmoney.pl | 223 990 | - | - | - | 1,17% |
W skali roku zasięg wieszjak.pl zwiększył się o 700 tys. real users i ok. 7 mln odsłon, a użytkownik przebywał w nim miesięcznie półtorej minuty dłużej. Przypomnijmy, że na początku ub.r. w serwis rozbudowano o podstrony dom.wieszjak.pl (więcej na ten temat) i zdrowie.wieszjak.pl (więcej). Spore wzrosty odwiedzialności zanotowały też dziennik.pl i di.com.pl (Dziennik Internautów).
Z drugiej strony infor.pl miał w styczniu br. ponad 150 tys. użytkowników i 1,6 mln odsłon mniej niż rok wcześniej, a gotujmy.pl i rynekmedyczny.pl - po ponad 100 tys. real users i 300 tys. odsłon mniej.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2012 roku
TOP10 serwisów Grupy Next Infor rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) | |||||||
lp. | serwis | I 2012 | I 2011 | ||||
real users | odsłony | czas na RU | real users | odsłony | czas na RU | ||
1 | wieszjak.pl | 2 259 597 | 15 089 278 | 00:07:26 | 1 559 388 | 8 100 093 | 00:05:55 |
2 | gazetaprawna.pl | 1 393 738 | 9 862 445 | 00:07:55 | 1 287 412 | 8 599 502 | 00:08:14 |
3 | infor.pl | 1 286 255 | 10 413 279 | 00:10:24 | 1 447 682 | 12 007 841 | 00:10:35 |
4 | dziennik.pl | 1 216 518 | 16 861 181 | 00:13:15 | 1 014 740 | 16 136 073 | 00:17:29 |
5 | gotujmy.pl | 908 594 | 5 766 451 | 00:05:20 | 1 010 947 | 6 093 260 | 00:05:26 |
6 | commed.pl | 730 491 | 2 195 560 | 00:03:30 | 594 820 | - | - |
7 | rynekmedyczny.pl | 683 104 | 4 466 090 | 00:04:59 | 801 335 | 4 797 578 | 00:04:43 |
8 | di.com.pl | 399 897 | 1 484 791 | 00:03:37 | 243 588 | 1 231 467 | 00:05:28 |
9 | forsal.pl | 350 370 | 3 098 926 | 00:09:43 | 325 904 | 1 805 878 | 00:05:52 |
10 | totalmoney.pl | 223 990 | - | - | 122 371 | - | - |
W skali roku miesięczny zasięg wszystkich stron Grupy Next Infor wzrósł o ok. 600 tys. real users. Przy czym na początku ub.r. Grupa przejęła serwis commed.pl, a pod koniec - motoforum.pl.
Grupa Next Infor w ciągu roku | ||
real users | zasięg | |
I 2011 | 4 964 203 | 27,25% |
II 2011 | 5 058 371 | 27,30% |
III 2011 | 5 320 183 | 28,48% |
IV 2011 | 4 873 981 | 25,63% |
V 2011 | 4 840 085 | 25,63% |
VI 2011 | 4 690 977 | 24,81% |
VII 2011 | 4 818 970 | 25,65% |
VIII 2011 | 4 864 172 | 25,97% |
IX 2011 | 5 067 612 | 26,94% |
X 2011 | 5 237 038 | 27,61% |
XI 2011 | 5 240 759 | 27,49% |
XII 2011 | 4 981 166 | 26,06% |
I 2012 | 5 582 155 | 29,11% |
Prowadzeniem stron Grupy Next Infor zajmują się trzy różne spółki należące do Grupy Infor PL. Next.pl (do połowy ub.r. funkcjonująca pod nazwą Infornext.pl) odpowiada za serwisy lifestylowe, specjalistyczne i społecznościowe (m.in. wieszjak.pl, czywiesz.pl, gotujmy.pl, rynekmedyczny.pl, commed.pl, motoforum.pl, prawnik.pl i prawnikow.pl), Infor Biznes - za strony ogólnotematyczne i biznesowe (dziennik.pl, di.com.pl, forsal.pl, gazetaprawna.pl, totalmoney.pl), a Infor Expert - za serwisy specjalistyczne wchodzące w skład portalu infor.pl.
Serwisy Grupy Next Infor w poszczególnych kategoriach tematycznych w styczniu br. (Megapanel PBI/Gemius) | ||||
lp. | kategoria | użytkownicy (real users) | odsłony | zasięg wśród internautów |
1 | Biznes, finanse, prawo | 3 373 662 | 34 551 666 | 17,60% |
2 | Styl życia | 2 760 006 | 17 426 577 | 14,40% |
3 | Informacje i publicystyka | 1 149 114 | 16 048 192 | 5,99% |
W skali roku to strony lifestyle’owe Grupy Next Infor najbardziej zyskały na zasięgu - przede wszystkim dzięki wzrostowi odwiedzialności wieszjak.pl. Natomiast serwisy z kategorii informacji i publicystyki oraz biznesu, finansów i prawa zanotowały nieznaczne zmiany liczby użytkowników i odsłon oraz zasięgu procentowego.
Serwisy Grupy Next Infor w kategoriach tematycznych rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) | |||||||
lp. | kategoria | I 2012 | I 2011 | ||||
real users | odsłony | czas na RU | real users | odsłony | czas na RU | ||
1 | Biznes, finanse, prawo | 3 373 662 | 34 551 666 | 17,60% | 3 258 062 | 30 841 804 | 17,89% |
2 | Styl życia | 2 760 006 | 17 426 577 | 14,40% | 2 045 696 | 13 449 067 | 11,23% |
3 | Informacje i publicystyka | 1 149 114 | 16 048 192 | 5,99% | 954 076 | 15 245 907 | 5,24% |
Dołącz do dyskusji: Strony Next Infor rok po roku: wieszjak.pl mocno w górę, infor.pl w dół