Spadek przychodów z mobilnych usług w Niemczech
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku przychody naniemieckim rynku mobilnych usług wyniosły 4,8 miliarda euro.
To o 0,5 procenta mniej w porównaniu z analogicznym okresem rokuubiegłego oraz o 3,7 procenta mniej w porównaniu z wcześniejszymkwartałem.
Co prawda o 141 milionów euro w ujęciu rocznym zwiększyły sięprzychody z usług typu non-voice (wiadomości i dane), ale to niezdołało w pełni zrekompensować spadku przychodów z usług głosowych,wynikającego z niższych opłat i agresywnej konkurencji.
Wśród operatorów działających na niemieckim rynku, liderem podwzględem przychodów był w I kwartale T-Mobile z 35,8 procentaudziału w rynku, wyprzedzając Vodafone (34,5 procenta), E-Plus(15,3 procenta) oraz O2 (14,5 procenta).
Z kolei liczba mobilnych subskrybentów w Niemczech zwiększyłasię w ujęciu rocznym o ponad 7 milionów, do poziomu 107 milionówkonsumentów na koniec marca bieżącego roku.
źródło: Telecompaper
Dołącz do dyskusji: Spadek przychodów z mobilnych usług w Niemczech