Kampania wyborcza szkodzi biznesowi. Firma lidera Konfederacji dalej na minusie
Zajmująca się usługami księgowymi i doradztwem podatkowym spółka Mentzen ma za sobą kolejny kwartał ze spadkiem przychodów i rentowności. Jej prezes Sławomir Mentzen, jeden z liderów Konfederacji, wśród przyczyn wskazuje swoje zaangażowanie w kampanię przed wyborami prezydenckimi.
W czwartym kwartale 2025 roku spółka Mentzen zanotowała spadek przychodów o 8,3 proc. do 4,07 mln zł. Jej strata operacyjna pogłębiła się ze 100 do 399,1 tys. zł, zaś przy skurczeniu się kosztów finansowych z 212,5 do 31,3 tys. zł strata netto zmalała z 332,2 do 225,7 tys. zł.
– Mamy kolejny słaby kwartał. W zasadzie mógłbym słowo w słowo przepisać tu list z poprzedniego kwartału – przyznał Sławomir Mentzen w sprawozdaniu firmy. – Jedyna różnica jest taka, że jesteśmy już w trakcie próby naprawy zdiagnozowanych wcześniej problemów. Efektów tych działań nie widać jednak na razie w danych finansowych – zaznaczył.
Firma Mentzena bez pomysłu na wzrosty w dziale księgowym
Polityk Konfederacji podkreślił, że jego spółce nie służby ustabilizowanie się przepisów dotyczących obszaru gospodarczego. – W doradztwie podatkowym jesteśmy w trakcie zmiany sposobu świadczenia naszych usług, tak by lepiej pasowały do sytuacji, w której podatki dla mniejszych przedsiębiorców prawie się nie zmieniają. Mam nadzieję, że niedługo zobaczymy tego efekty – stwierdził.
Zaznaczył, że trwa poważna reorganizacja działu księgowego. – Jest to jedno z trudniejszych wyzwań, których się podjąłem jako przedsiębiorca w ciągu ostatnich lat. Sam jestem ciekaw efektów tej reorganizacji. Powinny być wyraźnie widoczne w najbliższym roku – opisał.
– Dalej nie mamy pomysłu na to, jak sprawić, by nasz dział prawny generował większe przychody, które nie są związane z obsługą klientów doradztwa podatkowego. Zastanawiamy się nad tym, ale ciągle bez efektów – przyznał.
Sławomir Mentzen częściej na szlaku wyborczym niż w firmie
Od jesieni ub.r. Sławomir Mentzen jako kandydat Konfedernacji w wyborach prezydenckich odbywa wiele spotkań w całym kraju. – Trudno nie zauważyć też negatywnego wpływu kampanii wyborczej na moje zaangażowanie w działalność spółki – stwierdza w sprawozdaniu.
– Jestem teraz w biurze, od dwóch do trzech dni w tygodniu, pozostały czas poświęcając na kampanię. Do wyborów się to niestety nie zmieni – zapowiedział. Pierwsza tura wyborów prezydenckich odbędzie się 18 maja, a drugą zaplanowano dwa tygodnie później.
W trzecim kwartale ub.r. przychody spółki Mentzen zmalały rok do roku z 5,69 do 4,97 mln zł, a zysk netto – z 1,19 mln do 474 tys. zł.
Firma na bocznym rynku warszawskiej giełdy zadebiutowała w lipcu ub.r., w ofercie pierwotnej sprzedano jej akcje po 36 zł za sztukę. W pierwszych dniach notowań kurs wystrzelił nawet powyżej 60 zł, ale szybko zmalał do ok. 40 zł.
W czwartek po godz. 16, już po publikacji wyników z czwartego kwartału, wynosił 37,15 zł, do daje kapitalizację w kwocie 37,15 zł. Do Fundacji Rodzinnej Mentzen należy 66,44 proc. walorów spółki.
Dołącz do dyskusji: Kampania wyborcza szkodzi biznesowi. Firma lidera Konfederacji dalej na minusie
Nie takie zwykłe - zwykłe potrafią na siebie zarobić. Słuabek nie potrafi, ale chce krajem rządzić!