Reklamy tygodnia: Mercedes, McDonald’s, IKEA, Fundacja Dzieci Niczyje (wideo)
Tym razem do zestawienia najciekawszych reklam mijającego tygodnia trafiły dwie kampanie zagraniczne oraz dwie produkcje polskie. Są to działania reklamowe Mercedesa w Niemczech i McDonald’s na Tajwanie oraz realizowane na rodzimym rynku: akcja sieci sklepów IKEA i kampania społeczna Fundacji Dzieci Niczyje.
Mercedes - gratulacje na jubileusz BMW
Ta kampania Mercedesa to świetny ruch marketingowy. Rozwiązanie rzadko dotąd spotykane. Ciekawe, czy w Polsce jakikolwiek brand zdecydowałby się promować poprzez składanie gratulacji konkurentowi.
W internetowym klipie i reklamach prasowych Mercedes pogratulował koncernowi BMW stuletniej rocznicy powstania. Puścił też oko do konkurenta zapraszając pracowników BMW do darmowego zwiedzania swojego muzeum motoryzacji w Stuttgarcie.7 marca br. minęło dokładnie 100 lat od momentu pojawienia się na rynku marki BMW. Tę okrągłą rocznicę postanowił przypomnieć jeden z największych konkurentów BMW, marka Mercedes.
Wchodzący obecnie w skład koncernu Daimler Mercedes opublikował w kilku poczytnych niemieckich tytułach prasowych (m.in. we „Frankfurter Allgemeine Zeitung”) ogłoszenie, w którym dziękuje BMW za 100 lat rywalizacji na rynku.
Oprócz tego Mercedes zamieścił w internecie krótki klip nawiązujący do prasowej reklamy. Oprócz wspomnianych podziękowań za stuletnie współzawodnictwo w motoryzacji pojawia się tam zdanie: „Poprzednich 30 lat było trochę nudne”. W ten sposób Mercedes w przewrotny sposób nawiązał do faktu, że jest firmą z większą tradycją - powstał w 1886 r., czyli dokładnie trzy dekady wcześniej niż BMW.
To nie koniec. W ramach akcji uczczenia jubileuszu konkurenta Mercedes poinformował w komunikacie, że zaprasza wszystkich pracowników BMW do darmowego zwiedzania prowadzonego przez siebie muzeum motoryzacji w Stuttgarcie, w którym prezentowana jest cała historia samochodu od momentu jego powstania do dnia dzisiejszego.
Fundacja Dzieci Niczyje: „Pomóż mi zostać szczęśliwym dorosłym”
Agencje: McCann&MRM (kreacja), OMD Media Direction (media)
Ten spot zasługuje na uznanie, bo wyróżnia się wśród wielu innych reklam, które teraz - w okresie składania rocznych rozliczeń podatkowych - docierają zewsząd. Fundacja pokazała, że równie ważne jak pomaganie nieuleczalnie chorym, jest również wspieranie tych, którzy doświadczyli przemocy.
Ruszyła akcja zachęcająca do przekazywania 1 proc. podatku na działalność Fundacji Dzieci Niczyje. - Dzieci, które doświadczyły przemocy mogą odzyskać równowagę i bezpieczeństwo dzięki pomocy kompetentnych i życzliwych dorosłych. Profesjonalna pomoc pozwala zminimalizować konsekwencje krzywdzenia, które mogą zniszczyć nie tylko dzieciństwo, ale całe życie człowieka - opisuje przekaz kampanii Monika Sajkowska, prezes Fundacji Dzieci Niczyje.
Spot emitowany w ramach akcji pokazuje historię krzywdzonego przez rodziców w dzieciństwie chłopca, który dzięki pomocy Fundacji Dzieci Niczyje wyrasta na wspaniałego tatę swojego syna. Kampania zachęca do wspierania fundacji poprzez przekazywanie jej 1 proc. podatku. Prowadzona jest w internecie (40- i 30-sekundowa wersja spotu) oraz na outdoorze.
IKEA - billboardy pokazujące czas dojazdu do sklepu
Agencje: Grey Group Poland (kreacja), MEC (zakup powierzchni reklamowych)
Fajna akcja, w której ciekawie wykorzystano działania niestandardowe. Takie billboardy w natłoku całej masy reklam outdoorowych nie mogą pozostać niezauważone.
Z początkiem marca na najbardziej ruchliwych skrzyżowaniach w Warszawie pojawiły się billboardy stylizowane na regały Kallax, które pokazują szacunkowy czas dojazdu do dwóch stołecznych sklepów IKEA: na Targówku i w Jankach.
Na billboardach zainstalowano po dwa duże regały z serii Kallax. Każdy z nich służy do pokazania jednej cyfry zegara za pomocą wsuniętych kolorowych pudełek do przechowywania.
Przez pierwsze 10 dni czas dojazdu jest aktualizowany na bieżąco, na podstawie danych z Google Maps. Zmienianiem cyfr zajmują się ekipy pracowników przeszkolonych w zakresie wykonywania prac wysokościowych na nośnikach wielkoformatowych. Potem billboardy będą na stałe pokazywać średni czas dojazdu do sklepów.
Nośniki znajdują się przy trzech ruchliwych skrzyżowaniach: Młynarska - Leszno, Wołoska - Odyńca oraz Niepodległości - Woronicza. Będą eksponowane do końca marca.
McDonald’s - coming out syna
Agencja: Leo Burnett
W tej reklamie na uwagę zasługuje kwestia, której dotyczy i temat, który porusza, czyli homoseksualizm. McDonald's pokazał, że liczą się dla niego ważne zjawiska społeczne, a nie tylko promocja jego fast food'owych kanapek.
Nowy spot reklamujący należącą do McDonald’s sieć McCafé na Tajwanie przekonuje, że ojcowie zawsze kochają swoich synów. Nawet gdy dzieci dokonują wyborów, z którymi rodzicom trudno się pogodzić.
Półtoraminutowy film przedstawia scenę, w której młody chłopak siedzi w knajpie sieci McCafé naprzeciwko swojego ojca. Młodzieniec trzyma w dłoniach papierowy kubek, na którym napis głosi: „Lubię chłopców”.
W pierwszym odruchu oburzony ojciec zrywa się od stolika i odchodzi, a syn pozostaje osamotniony w swoim uczuciowym wyborze. Po chwili jednak starszy pan powraca. Bierze długopis i na kubku syna dopisuje kilka słów tworzących ostatecznie zdanie: „Akceptuję to, że lubisz chłopców”.
Kampania McDonald’s wpisuje się w gorącą na Tajwanie dyskusję dotyczącą związków tej samej płci. Według ostatnich sondaży 60 proc. Tajwańczyków zgadza się na homoseksualne małżeństwa w tym kraju, a tamtejszy minister sprawiedliwości otwarcie opowiedział się za nimi mówiąc: „W obliczu miłości wszyscy jesteśmy równi.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Mercedes, McDonald’s, IKEA, Fundacja Dzieci Niczyje (wideo)
Dear Sir / Madam,
We are interested in buying your product:
Please give us your price list quote
PRICE F.O.B, Felixstowe, USD
Minimum quantity to order:
Payment terms :
Loading port:
Please give me the quotation by email to (rahid_chemicalsgroups@hotmail.com) as this is the only way faster to get to us.
Thank you,
Sincerely
Omar Rashid.