Reklama Term Line 40+ o „zatrudnianiu młodych, chudych” nie dyskryminuje kobiet
Komisja Etyki Reklamy nie zgodziła się z twierdzeniem, że radiowa reklama preparatu odchudzającego Term Line 40+ (produkowanego przez Olimp Laboratories) dyskryminuje kobiety.
Do Komisji Etyki Reklamy zaskarżono radiowy spot tej marki, w którym dwie kobiety rozmawiają o nowej koleżance z pracy z wyraźną zazdrością i zawiścią w głosie. Jedna z nich konkluduje: „zatrudniają teraz takie młode, chude, zero doświadczenia”. Do rozmowy włącza się kolega, który odpowiada, że nowa szefowa ma już 40 lat, syna, ale prawdą jest, że wygląda świetnie.
Zdaniem skarżącej reklama ma negatywny wpływ społeczny, konkretnie utrwala negatywny stereotyp zatrudniania kobiet (zwłaszcza młodych) ze względu na ich wygląd fizyczny, a nie kompetencje czy umiejętności. „Kobiety ze spotu oceniające nowo zatrudnioną koleżankę z pracy, dyskryminują ją ze względu na wiek i wygląd. Ich wypowiedzi jasno sugerują, że młoda, dobrze prezentująca się kobieta zdobyła pracę ze względu na cechy fizyczne, a nie kompetencje. Wypowiedź mężczyzny nie niweluje tego komunikatu, ponieważ odnosi się do cech społecznych i fizycznych nowej pani dyrektor. Sama jestem młodą osobą o dobrej aparycji, ale kompetentną i wykwalifikowaną, dlatego stanowczo sprzeciwiam się komunikatowi zawartemu w spocie, który jest krzywdzący dla tej konkretnej grupy” - napisano w skardze do Komisji.
Przedstawiciele Olimp Laboratories nie ustosunkowali się do tych zarzutów.
Według Komisji Etyki Reklamy reklama jest zgodna z dobrymi obyczajami i nie zawiera żadnych elementów dyskryminujących kobiety.
Dołącz do dyskusji: Reklama Term Line 40+ o „zatrudnianiu młodych, chudych” nie dyskryminuje kobiet