Radio - powszechne, uniwersalne, wszechobecne?
Wg najnowszego raportu Millward Brown SMG/KRC - 'Radio 2005', radia słucha każdego dnia 75% populacji w wieku 15-75 lat.
Słuchamy go w domu, w samochodzie i w pracy.
Radio najwyższą słuchalność ma wśród ludzi w wieku 15-24 lata bo na poziomie 97, 5 % - czytamy w raporcie Millward Brown SMG/KRC. Podobnie jak przed rokiem mężczyźni słuchają więcej stacji radiowych niż kobiety (M- 1,41; K – 1,15).
Radio słuchane jest przez przedstawicieli praktycznie wszystkich grup zawodowych, najwyższa słuchalność występuje pośród właścicieli firm – 82, 4%, ale niewiele niższa jest wśród studentów – 77, 9 % i rolników – 73, 9 %. Jednak wraz ze wzrostem wykształcenia wzrasta słuchalność stacji radiowych.
Słuchacze radia to osoby aktywne zawodowo, znające przynajmniej jeden język zachodni, rzadko spędzające czas wolny w domu, poszukujące informacji.
Radio dociera równomiernie do słuchaczy na terenie całego kraju – podobna liczba mieszkańców dużych aglomeracji jak i małych miast słucha przynajmniej jednej stacji radiowej każdego dnia (średnia 73,2%).
Do godziny 15.00 jest głównym medium dla większości respondentów badania.
Radio to przede wszystkim medium towarzyszące – słuchamy go podczas wykonywania wielu czynności (jedzenie, sen, czynności domowe, praca etc.) w różnych miejscach - praca 22,2%; dom 58,7%, samochód 13,3%.
Stacje lokalne to ważne medium – jak wynika z badania, w trzech z pięciu największych miast (Kraków, Warszawa, Aglomeracja Śląska, Poznań i Trójmiasto) – rozgłośnie lokalne mają większą słuchalność, niż ogólnopolskie.
Źródło: Radiotrack 2005, wielkość próby 92 083.
Dołącz do dyskusji: Radio - powszechne, uniwersalne, wszechobecne?