SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rada Reklamy szykuje standardy marketingowe dla branży finansowej

Rada Reklamy rozpoczęła prace nad określeniem standardów reklam usług i produktów finansowych w ramach Kodeksu Etyki Reklamy. Pierwszym zaangażowanym w to podmiotem z branży jest Provident Polska.

Do prac w grupie, Rada Reklamy zaprosiła wiodące instytucje finansowe i stowarzyszenia branżowe, m.in. Vivus Finance, PKO Bank Polski, ING Bank Śląski, Związek Banków Polskich, Związek Firm Pożyczkowych, Izbę Domów Maklerskich, Polską Izbę Ubezpieczeń, Polską Izbę Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych. - Grupa ma charakter otwarty, liczymy na włączanie się do prac nad dokumentem kolejnych instytucji - opisuje Konrad Drozdowski, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.

Dokument określający zasady reklamy produktów i usług finansowych ma być gotowy, według wstępnych założeń, w pierwszym półroczu 2016 roku.

Rada Reklamy uznała, że ze względu na duże znaczenie podejmowanych przez konsumentów decyzji w dziedzinie finansowej, niezbędne jest opracowanie kompleksowego dokumentu wyznaczającego standardy reklamy firm z tej branży. Włączenie standardów reklamy produktów i usług finansowych ma umożliwić objęcie sektora finansowego systemem samoregulacji w dziedzinie komunikacji marketingowej.

W ramach Kodeksu Etyki Reklamy od kilku lat funkcjonują już zapisy dotyczące reklamy piwa, a także reklamy żywności skierowanej do dzieci. Samoregulacje w tym drugim zakresie z początkiem ub.r. przyjęli też najwięksi nadawcy telewizyjni.

Dołącz do dyskusji: Rada Reklamy szykuje standardy marketingowe dla branży finansowej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl