Rada Reklamy szykuje standardy marketingowe dla branży finansowej
Rada Reklamy rozpoczęła prace nad określeniem standardów reklam usług i produktów finansowych w ramach Kodeksu Etyki Reklamy. Pierwszym zaangażowanym w to podmiotem z branży jest Provident Polska.
Do prac w grupie, Rada Reklamy zaprosiła wiodące instytucje finansowe i stowarzyszenia branżowe, m.in. Vivus Finance, PKO Bank Polski, ING Bank Śląski, Związek Banków Polskich, Związek Firm Pożyczkowych, Izbę Domów Maklerskich, Polską Izbę Ubezpieczeń, Polską Izbę Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych. - Grupa ma charakter otwarty, liczymy na włączanie się do prac nad dokumentem kolejnych instytucji - opisuje Konrad Drozdowski, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.
Dokument określający zasady reklamy produktów i usług finansowych ma być gotowy, według wstępnych założeń, w pierwszym półroczu 2016 roku.
Rada Reklamy uznała, że ze względu na duże znaczenie podejmowanych przez konsumentów decyzji w dziedzinie finansowej, niezbędne jest opracowanie kompleksowego dokumentu wyznaczającego standardy reklamy firm z tej branży. Włączenie standardów reklamy produktów i usług finansowych ma umożliwić objęcie sektora finansowego systemem samoregulacji w dziedzinie komunikacji marketingowej.
W ramach Kodeksu Etyki Reklamy od kilku lat funkcjonują już zapisy dotyczące reklamy piwa, a także reklamy żywności skierowanej do dzieci. Samoregulacje w tym drugim zakresie z początkiem ub.r. przyjęli też najwięksi nadawcy telewizyjni.
Dołącz do dyskusji: Rada Reklamy szykuje standardy marketingowe dla branży finansowej