Producenci telewizyjni i dystrybutorzy wycofują się z MIPCOM 2020
Kolejni producenci telewizyjni, dystrybutorzy i nadawcy rezygnują z fizycznej obecności na targach MIPCOM 2020 w Cannes. Wydarzenie ma odbyć się między 12 a 15 października br. i zostanie poprzedzone targami MipJunior w weekend 10 i 11 października.
Fremantle, A+E Networks, Beyond Distribution i BBC Studios będą uczestniczyły tylko w internetowej wersji targów, podczas gdy ITV Studios będzie gospodarzem własnego wydarzenia odbywającego się online.
Nadawcy i dystrybutorzy poinformowali o tym kilka tygodni po tym, jak organizator targów podał, że tegoroczne edycje MIPCOM i MIPJunior 2020 odbędą się zarówno jako fizyczne spotkanie w Cannes, jak i spotkanie online.
- Potwierdziliśmy, że chociaż BBC Studios nie będzie fizycznie obecne na targach Mipcom 2020, będziemy w pełni wspierać to wydarzenie poprzez udział online. W najbliższych tygodniach podamy dalsze szczegóły dotyczące naszej oferty i działalności. Nie możemy się doczekać powrotu do MIPCOM w 2021 roku - powiedział rzecznik BBC.
Amerykański nadawca telewizyjny A+E Networks zapewnił, że planuje w czasie targów wirtualne wydarzenia oraz spotkania z klientami, które będą przeprowadzone w koordynacji z organizatorami targów.
ITV Studios zrobi wirtualny festiwal
- Chociaż nie będziemy fizycznie obecni na targach MIPCOM w tym roku, nie możemy się doczekać, aby zaprezentować naszą ofertę poprzez cyfrowe wydarzenia - powiedział rzecznik Fremantle.
Inaugurujący targi festiwal - ITV Studios Fall Festival - będzie serią wirtualnych treści i sesji dla kupujących i potrwa przez trzy tygodnie od 14 września 2020 r.
- Jesienny festiwal ITV Studios będzie wydarzeniem, którego nie mogą przegapić klienci, znajdą się w nim spotkania indywidualne i profesjonalne sesje z treścią. Będzie to przedłużenie naszych wiosennych festiwali formatów. Obiecujemy, że dostarczymy je w niepowtarzalnym stylu, do którego przyzwyczaili się nasi klienci, co jest dla nich cenne, ponieważ planują swoje harmonogramy na 2021 rok i później - powiedzieli Ruth Berry, dyrektor zarządzająca Global Distribution i Maarten Meijs, prezes Global Entertainment w ITV Studios.
W tym roku MIPCOM w dwóch wersjach
MIPCOM (franc. Marché International des Programs de Communication) to coroczne targi odbywające się w październiku w Cannes i trwające cztery dni. Ich organizatorem jest Reed MIDEM. Wydarzenie skierowane jest do branży telewizyjnej i biorą w nim udział przedstawiciele studiów telewizyjnych i nadawców, którzy sprzedają i kupują nowe programy do międzynarodowej dystrybucji. MIPCOM jest też okazją do premiery nowych filmów.
Na imprezie pojawiają się celebryci, którzy promują swoje filmy i programy. W czasie wydarzenia odbywają się też prezentacje i panele dyskusyjne na temat nowych trendów i rozwoju branży telewizyjnej. Równolegle odbywa się impreza MIPJunior, poświęcona wyłącznie branży telewizyjnej dla dzieci.
Jak poinformował organizator targów, 36. edycja MIPCOM odbędzie się w dniach 12-15 października br., a 28. MIPJunior - 10-11 października. Oba wydarzenia będą w tym roku odbywać się zarówno w Cannes, jak w formie HYBRID DIGITAL online - dla firm, które nie będą mogły przyjechać do Cannes.
Dołącz do dyskusji: Producenci telewizyjni i dystrybutorzy wycofują się z MIPCOM 2020