Porozumienie PZPN, TVP i PR ws. popularyzacji Euro 2012
Popularyzacja Euro 2012, propagowanie sportu i zdrowego stylu życia oraz integracja regionalna z Ukrainą - to jedne z najważniejszych celów akcji, jaka ma ruszyć w mediach publicznych. Polskie Radio i Polski Związek Piłki Nożnej porozumienie w tej sprawie podpisały w lipcu, wczoraj przyłączyła się Telewizja Polska.
Prezes PZPN Michał Listkiewicz liczy na to, że dzięki planowanym akcjom odżyje entuzjazm, jaki wybuchł po wybraniu Polski i Ukrainy na organizatorów Euro 2012. Mają się do tego przyczynić między innymi turnieje sportowe i konkursy wiedzy o piłce nożnej. Michał Listkiewicz zapewnił, że PZPN przeznaczy pieniądze na nagrody, sprzęt sportowy, koszulki reprezentacji, a znani sportowcy i trenerzy będą spotkać się ze słuchaczami i widzami mediów publicznych w całym kraju.
Prezes Telewizji Polskiej Andrzej Urbański nie ma wątpliwości,
że 5 lat przygotowań do Euro 2012 trzeba uczynić wielkim świętem.
To też dobra okazja, aby - jak powiedział prezes - z reanimować
polski sport masowy. Chodzi o to, aby przekonać młodych ludzi, że
piłka nożna może być największą przygodą ich życia.
Prezes Polskiego Radia zwrócił uwagę, że jednym z zadań mediów
publicznych na te najbliższe pięć lat będzie monitorowanie
przygotowań do Euro 2012. W opini Krzysztofa Czabańskiego trzeba
pokazywać, że organizowanie Euro 2012 to szansa rozwoju dla naszej
gospodarki i przybliżenia Ukrainy do Europy.
Teraz pełnomocnicy PZPN, TVP i PR mają doprowadzić do zinstytucjonalizowania planowanej inicjatywy oraz pozyskania innych jej uczestników.
W ramach akcji będzie prowadzony między innymi portal internetowy poświecony Euro 2012.
Dołącz do dyskusji: Porozumienie PZPN, TVP i PR ws. popularyzacji Euro 2012