Polscy kibice Premier League w reklamie Viaplay
Platforma streamingowa Viaplay, która od najbliższego sezonu będzie transmitowała w Polsce wszystkie spotkania angielskiej Premier League, stworzyła kampanię reklamową z udziałem fanów tej ligi piłkarskiej.
Viaplay Group nabyła prawa do transmisji w Polsce spotkań Premier League w latach 2022-2028. Obejmująca sześć sezonów umowa rozszerza długoterminową współpracę pomiędzy Viaplay Group i Premier League.
Do spotu reklamowego zaproszono polskich kibiców Premier League, m.in. z West Ham Poland, Arsenal FC – Warsaw Gunners, True Blues Poland - Chelsea Supporters Club.
Motywem muzycznym nowej kampanii promującej rozgrywki Premier League jest jeden z największych przebojów zespołu Depeche Mode zatytułowany „Just Can't Get Enough”.
- Współpraca z polskimi fanami Premier League, którzy „żyją ligą” na co dzień i są bardzo mocno związani ze swoimi drużynami była dla nas naturalna. Doceniamy i podzielamy ich pasję, dlatego chcemy by platforma Viaplay była dla nich prawdziwym domem Premier League w Polsce - podkreśla Paweł Wilkowicz, szef redakcji sportowej Viaplay w Polsce.
Za realizację najnowszego spotu reklamowego Viaplay odpowiedzialna jest agencja Freundschaft The Digitals i Studio Videlec.
Na Viaplay wszystkie mecze ligi angielskiej z polskim komentarzem
Na platformie Viaplay transmisje wszystkich meczów piłkarskiej Premier Leauge będą opatrzone polskim komentarzem. W warszawskim biurze zbudowano drugie studio, tak żeby można było dyskutować równocześnie i o lidze angielskiej, i o niemieckiej. - Będzie jeszcze jedno przejście do Viaplay - zapowiada Paweł Wilkowicz, szef redakcji platformy.
Nowy sezon angielskiej ligi piłkarskiej ruszy w pierwszy weekend sierpnia. Viaplay w ostatnich tygodniach wzmocniła zespół o dziennikarzy specjalizujących się w brytyjskim futbolu: z Canal+ Sport przeszli do niej Przemysław Pełka, Michał Gutka i Adrian Olek, do redakcji dołączyli też Paweł Grabowski (też z Canal+ Sport) i Wojciech Piela (związany z Weszło i Kanałem Sportowym). Natomiast korespondentem piłkarskim z Wielkiej Brytanii będzie Jakub Krupa, poprzednio współpracujący z Canal+ Sport.
Liga angielska na Viaplay od 5 sierpnia
W ostatnich dniach platforma podała obsadę komentatorską pierwszej kolejki Premier Leauge. Przemysław Pełka i Michał Gutka razem skomentują dwa mecze: Crystal Palace - Arsenal w piątek o godz. 21:00, West Ham United - Manchester City w niedzielę o godz. 17. Dwóm meczom będzie towarzyszyć studio na stadionach (Crystal Palace - Arsenal, Fulham - Liverpool w sobotę o godz. 13:30), rozpoczynające się na godzinę przed pierwszym gwizdkiem.
Inne spotkania pierwszej kolejki skomentują m.in. Piotr Domagała i Michał Gutka (Fulham - Liverpool), Dawid Król i Paweł Grabowski (Bournemouth - Aston Villa w sobotę o godz. 16), Adam Delimat i Dominik Piechota (Leeds - Wolverhampton w sobotę o godz. 16), Mateusz Borek i Michał Borkowski (Tottenham - Southampton w sobotę o godz. 16) oraz Marcin Pawłowski i Adam Targowski (Everton - Chelsea w sobotę o godz. 18:30).
W sobotę witamy Fulham z powrotem w Premier League 🤝🏴⚽️ pic.twitter.com/1hHLXl5Z4b
— Viaplay Sport Polska (@viaplaysportpl) July 26, 2022
Paweł Wilkowicz, szef polskiej redakcji Viaplay, zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że każdy z dziesięciu meczów w kolejce Premier League będzie transmitowany na platformie z polskim komentarzem. Stałymi ekspertami będą byli piłkarze Jarosław Fojut (przez parę lat grał na Wyspach) i współpracujący z Viaplay od roku Łukasz Piszczek.
- Łukasz Piszczek w znacznym stopniu będzie zajmował się Premier League niż Bundesligą - mówi Wilkowicz.
Zaznacza, że dla redakcji nie skończył się okres transferów dziennikarskich. - Będzie jeszcze jedno przejście do Viaplay - zapowiada. Konkretów na razie nie ujawnia.
Uznaliśmy, że wypada, żeby Juergen Klopp dowiedział się pierwszy😉Nowy sezon Premier League już od 5 sierpnia w Viaplay pic.twitter.com/MhxOdT3lYs
— Viaplay Sport Polska (@viaplaysportpl) July 25, 2022
Drugie studio Viaplay na potrzeby ligi angielskiej
Z myślą o transmisjach Premier League w warszawskiej siedzibie Viaplay zbudowano drugie studio. Jest potrzebne, ponieważ w weekendy równocześnie rozgrywane są mecze ligi niemieckiej, którą platforma pokazuje od roku.
- W nowy sezon wchodzimy z dwoma studiami, więc możemy równolegle nadawać studio i o lidze angielskiej, i o niemieckiej. W zależności od rangi meczów danego dnia możemy mieć osobne studia, możemy je łączyć, a także korzystać z naszego studia na stadionach w Anglii - wylicza Paweł Wilkowicz.
W pierwszej kolejce warszawskie studio będzie towarzyszyło meczowi West Ham United - Manchester City.
Platforma po każdej kolejce będzie też pokazywała program ze skrótami i analizami wszystkich meczów. - Tradycyjnym dniem na magazyn ligi angielskiej jest poniedziałek, bez względu na to czy tego dnia rozgrywany jest ostatni mecz kolejki - mówi Wilkowicz.
Za przygotowanie pierwszego studia Viaplay odpowiadały Ekstraklasa Live Park (spółka zależna Ekstraklasy odpowiadająca za transmisje jej meczów) i spółka ATM System należąca do ATM Grupy.
Sezon 2022/23 z Premier League i Bundesligą w Viaplay zapowiada się imponująco 🔝 Polski komentarz w każdym meczu i dużo, dużo studia. Nasz plan na transmisje z tych lig wygląda tak: pic.twitter.com/DiIEXdRts4
— Viaplay Sport Polska (@viaplaysportpl) July 28, 2022
Mecze w Canal+ z komentatorami Viaplay
W połowie lipca Viaplay Group podpisała umowę sublicencyjną, w ramach której Canal+ w swoich stacjach sportowych przez trzy sezony będzie pokazywał po dwa najciekawsze mecze z każdej kolejki ligi angielskiej. Dla nadawcy to istotne, ponieważ wcześniej transmitował ją w Polsce nieprzerwanie przez ponad 25 lat.
Przy czym mecze w Canal+ będą emitowane z oprawą komentatorską z Viaplay. W pierwszej kolejce nadawca pokaże spotkania Fulham - Liverpool i Manchester United - Brighton.
Miesięczna subskrypcja Viaplay kosztuje 34 zł. Od zeszłego sezonu platforma oprócz ligi niemieckiej pokazuje m.in. Ligę Europy i Ligę Konferencji, Puchar Narodów Afryki, hokejową NHL oraz niektóre turnieje w darcie i tenisie. Natomiast od nowego sezonu oprócz będzie też transmitować Puchar Ligi Angielskiej i drugą ligę Sky Bet Championship (prawa kupiła w 10 krajach), a od wiosny przyszłego roku - Formułę 1 (pozyskała te transmisje na trzy lata).
Na koniec czerwca br. z Viaplay korzystało o 5,549 mln płacących użytkowników, co wobec 3,287 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 69 proc. Tylko w minionym kwartale platforma pozyskała 766 tys. subskrybentów, z czego 459 tys. w krajach skandynawskich, a 307 tys. na pozostałych rynkach: w Polsce, Holandii i krajach bałtyckich.
Dołącz do dyskusji: Polscy kibice Premier League w reklamie Viaplay